Oprettelse af ny kunde fik softswitch hos TDC til at brage ned

Illustration: ricochet64/Bigstock
Det var oprettelsen af en ny kunde, der tidligere på dagen fik en teleplatform hos TDC til at gå i sort.

Her til formiddag fik oprettelsen af en ny kunde systemerne til at brage ned hos den del af TDC, der kaldes Cloud Solutions. Det oplyser virksomheden til Version2.

Nedbruddet bevirkede, at de ca. 1.000 kunder på denne platform hverken kunne ringe eller modtage kald på mobil og fastnet i en periode på ca. ni minutter. Her er det værd at bemærke, at der godt kan være flere brugere per kunde.

Teknologiens Mediehus (TM), som Version2 hører under, anvender løsningen. Og TM tæller i den forbindelse som en kunde, selvom der altså er flere brugere.

TDC Cloud Solutions oplyser til Version2, at indlæsningen af en fil med den nyoprettede kunde til en softswitch fik systemet til at gå ned.

TDC oplyser, at der normalt bliver oprettet en ny kunde på den måde ca. 2 gange om dagen.

Hos TDC Cloud Solutions forlyder det, at man aldrig har oplevet en lignende fejl. Systemet kom op igen ved at indlæse en tidligere fil fra klokken 9 i formiddags fra før, kunden blev oprettet.

Det er uklart, hvad der præcist er årsagen til, at filen med den nyoprettede kunde fik softswitchen til at gå ned. Det er man nu ved at undersøge nærmere.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Følg forløbet
Kommentarer (3)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Jesper Vandborg

Så hvis de opretter 2 kunder om dagen på dette, og de ca. har 1000 kunder nu. Så har de fået de kunder på ca. 500 dage plus minus at der nok også er kunder som forlader biksen. Det lyder alligevel mange oprettelser når det er kunder f.eks. er Teknologiens Mediehus som så har bruger..

Log ind eller Opret konto for at kommentere
Brugerundersøgelse Version2
maximize minimize