Opfinder af Ethereum-succesen CryptoKitties: Forbrugere er klar til blockchain-produkter

Version2 fik i december en kryptokat til redaktionen. Her er den. Illustration: Screenshot/CryptoKitties
Blockchain-baseret spil lærer den brede forbrugerskare om teknologien, mener iværksætter.

En af sidste års særeste blockchain-historier kom i form af CryptoKitties – genetisk unikke digitale katte, der kun eksisterer som tokens på Ethereums blockchain.

Kort tid efter CryptoKitties gik i luften, eksploderede interessen fra brugere, der købte, solgte og avlede cyber-katte i tusindvis og for millioner af dollars.

Læs også: Internettets største darlings mødes: KryptoKillinger blev solgt for millioner

Interessen var så stor, at den intelligente kontrakt, som CryptoKitties er skrevet ind i, på et tidspunkt stod for 20 procent af alle transaktioner på Ethereums blockchain, hvilket belastede netværket i en grad, så det ikke kunne håndtere den meget pludselige stigning i trafikken.

Trods den kæmpe succes krypto-kattene har haft, er de bare en begyndelse, skriver en af stifterne bag CryptoKitties – Arthur Camara – i en blog på Coindesk.

Læs også: KryptoKillinger overbelaster Ethereum: Seksdoblet antal transaktioner fejler

»Vi lægger stor vægt på brugeroplevelse, gameplay og design, og årsagen til det er simpel: Vores mål er at bringe blockchain – ofte fejlagtigt forstået som et instrument udelukkende for finanser – tættere på masserne. Vi gør det i sidste ende mere tilgængeligt.«

Camara understreger, at kattene bare er tokens, som lige så godt kunne repræsentere alle mulige andre ejendele.

Læs også: Ny kryptovaluta-feber er begyndt: Grafikkort flyves til Island

»Med killinger på blockchainen har vi være i stand til at effektivt at bevise, at sådanne use cases ikke bare er teoretisk mulige eller spekulativt ønskværdige, men at der er en ægte og håndgribelig kundeefterspørgsel på præcis denne værdi (eng: value proposition, red.)«

Alt sammen med et spil, skriver Camara, der også mener, at mange brugere af CryptoKitties aldrig har haft noget med crypto-produkter at gøre tidligere. Gennem spillet kan almindelige forbrugere lære om værdien af blockchains decentrale struktur, og på den måde kan teknologien komme i hænderne på den bredere forbrugerskare i 2018, vurderer iværksætteren.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (0)
Log ind eller Opret konto for at kommentere
Pressemeddelelser

Welcome to the Cloud Integration Enablement Day (Bring your own laptop)

On this track, we will give you the chance to become a "Cloud First" data integration specialist.
15. nov 2017

Silicom i Søborg har fået stærk vind i sejlene…

Silicom Denmark arbejder med cutting-edge teknologier og er helt fremme hvad angår FPGA teknologien, som har eksisteret i over 20 år.
22. sep 2017

Conference: How AI and Machine Learning can accelerate your business growth

Can Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning bring actual value to your business? Will it supercharge growth? How do other businesses leverage AI and Machine Learning?
13. sep 2017
Jobfinder Logo
Job fra Jobfinder