Elever, forældre og folkeskolelærer landet over oplevede problemer med at logge ind på kommunikationsplatformen Aula, da en fejlbehæftet opdatering betød, at iOS-brugere ikke kunne bruge ansigtsgenkendelse eller fingeraftryk.
»Man orker jo ikke at brokke sig længere,« skriver en bruger på Twitter og sætter spørgsmålstegn ved Netcompany og Kombit, der står bag platformen.
I dag sad vi så 25 forældre, hvoraf 23 ikke kunne komme på AULA, fordi de smadrede ansigtsgensendelse for et par dage siden. Man orker jo ikke at brokke sig længere, men hvor er det dog ufatteligt, at @Netcompany_DK @kombitdk osv. kan (over)leve det her katastrofale niveau.
— Søren Pedersen (@systemaddict) August 29, 2022
Læs også: E-boks oppe igen efter nedbrud: »Der kan forekomme ustabilitet«
Ifølge Kombit har man dog nu løst problemet med en ny opdatering.
»Brugere vil opleve, at det på nuværende tidspunkt ikke er muligt at logge ind på iOS appen via biometriske data – ansigtsgenkendelse eller fingeraftryk. Det er stadig muligt at logge ind via de andre loginmuligheder. Problemet er løst i den nyeste version af appen, som vi anbefaler at man opdaterer til. Denne version kan hentes via Google Play Store og App Store,« skriver Kombit om driftsforstyrrelsen.

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.
Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.
Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.
Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.