Ny betalingsløsning gør det muligt at lave dansk webshop på Facebook

DIBS vil nu åbne for, at virksomheder kan oprette en webshop på Facebook og tage imod betalingskort fra brugerne.

Betalingssystemudbyderen DIBS har lanceret en ny løsning, som skal gøre det muligt for virksomheder at oprette en webshop inden for Facebooks univers. Det oplyser DIBS ifølge en pressemeddelelse.

Løsningen gør det muligt at lave en integreret webshop på Facebook, hvor brugerne kan købe produkter og gennemføre betalingen uden at forlade Facebook.

Ifølge DIBS kan en Facebook-webshop være interessant, fordi platformen giver mulighed for at køre kampagner for slagtilbud på Facebook. Ved at integrere Facebook med muligheden for at gennemføre et køb, vil butikkerne ifølge DIBS kunne øge konverteringsraten af fans til kunder.

Pressemeddelelse
København, den 29. august 2012

DIBS skaber nye muligheder for handel på Facebook

DIBS, Nordens førende leverandør af betalingsløsninger til e-handel, lancerer nu som den første betalingsformidler i Norden en helt ny løsning, der understøtter handel direkte i Facebook.

DIBS løfter med understøttelsen af den nye Facebook-løsning endnu engang barren for e-handel. Facebooks potentiale som handelsplads vurderes at være enormt, og mens stadigt flere virksomheder arbejder hårdt på at konvertere fans til kunder, åbner DIBS med sin nye løsning nu op for at gennemføre betalinger direkte i Facebook.

Løsningen gør det muligt at integrere et sikkert og brugervenligt betalingsvindue i Facebook og bygger på en intuitiv platform, der hjælper virksomheder med at vinde, fastholde og konvertere fans til kunder. Det sker gennem en integreret Facebook-butik, der både kan skabe omtale af produkter og tilbud, men som også giver mulighed for at køre slagtilbud og gennemføre konkurrencer for derigennem at skabe et større engagement og drive likes og awareness. Når fansene er klar til at betale, vil de fremover blive mødt af det velkendte DIBS betalingsvindue og som noget helt nyt kunne gennemføre deres køb direkte i Facebook.

  • DIBS driver i høj grad udviklingen inden for digital handel. Med vores nye løsning kan vi understøtte vores kunder og partnere inden for Facebook Commerce, og selvom fænomenet stadigvæk er i sin vorden, oplever vi en stigende interesse og efterspørgsel. Med den nye løsning får vores kunder endnu bedre mulighed for at drive salg på tværs af digitale platforme, og det har været vigtigt for os at lancere en løsning, som gør det både enkelt og overskueligt at komme i gang med handel på Facebook, siger Eric Wallin, adm. direktør i DIBS.

DIBS har en af markedets bredeste paletter af betalingsmetoder til nettet, og som med sine øvrige løsninger håndterer DIBS også i Facebook hele betalingsprocessen i et sikkert PCI-certificeret system, der behandler brugernes kreditkortinformationer med samme høje sikkerhed som i DIBS' øvrige betalingsløsninger.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (4)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Daniel Schledermann

Det kan godt være jeg bare er gammel og sur, men for pokker hvor er jeg træt af at alt muligt skal "Facebook-integreres". Det er ikke andet end en skidt vane hvor vi tvinges til at logge vores adfærd.

Husk nu: "if you're not paying for something, you're not the customer; you're the product being sold".

Korrekt, jeg er ikke på Facebook, jeg har aldrig været på Facebook og jeg skal ikke på Facebook, og det betyder blandt andet at jeg nu ikke længere kan kommenterer på visse avishjemmesider. Det betyder måske nu også at jeg ikke længere kan handle på visse webshop. Øv.

  • 4
  • 3
Jens Jönsson
  • 4
  • 0
Jesper Lund

Det kan godt være jeg bare er gammel og sur, men for pokker hvor er jeg træt af at alt muligt skal "Facebook-integreres". Det er ikke andet end en skidt vane hvor vi tvinges til at logge vores adfærd.

I det mindste er det en app på facebook.com, hvor du ved at du er på Facebook.

Det er mindre klart at vi alle (med eller uden profiler) er på Facebook når vi læser version2. Men det er vi takket være de third-party elementer som version2 har valgt at injecte på siderne. Facebook bliver orienteret om hvem der læser hvad på version2, og hvis du ikke selv har lavet en Facebook profil, har du en skyggeprofil hos Facebook.

Her vil jeg sige "åh jeg" hvis det ikke var fordi Adblock Plus blokerer alle third-party requests til facebook.com for mig.

  • 0
  • 0
Daniel Schledermann

Ja, det er de fleste jo desværre ofre for. Personligt benytter jeg også adblockplus, disconnect.me, ghostery og hvad det ellers hedder. Jeg er ganske usynlig med mindre serveren benytter AWStats :-).

Ikke nok med at det er en provokerende tanke at alle mulige tjenester, som man bevidst IKKE har tilmeldt sig, overvåger en i hoved og r*v, noget andet mere praktisk er at sidevisningerne simpelthen bliver helt utroligt langsomme af alt det skrammel. Egenligt finder jeg det er helt utroligt at folk finder sig i det.

Det er jo nok noget man kun er rigtig opmærksom på fordi man arbejder med det, men det er lidt nedslående at optimere et site til at svare hurtigt, for blot at se det trukket ned til en tredjedel hastighed med diverse trackere og facebook-connectorer og re-twit-knapper og hvad der ellers er fundet på. :-P.

  • 0
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere