Efter en testperiode på tre år, hvor over 300.000 testbrugere har spillet over 70 millioner timer, søsætter Nvidia nu sit bud på gaming i skyen.
Det skriver Zdnet.
Nvidia vil tilbyde to typer medlemskab til sin tjeneste: et gratis medlemskab, hvor man kan spille sessioner a en time – men lige så mange sessioner, som man vil – og et premium-medlemskab, hvor man kan spille seks timer med mulighed for ray-tracing.
Begge medlemskaber vil tilbyde spil-streaming på tværs af platforme, hvilket i øjeblikket omfatter Windows, MacOS og Android-telefoner. Senere vil der også være mulighed for at bruge Chromebooks.
Virksomheden har ud over servere i USA og Europa også servere i Japan, Korea og Rusland.
Servicen tilbyder ikke køb af spil, som brugeren selv skal have tilkøbt sig på en ’understøttet platform’ – eksempelvis Steam.
Brugere af den nye tjeneste vil ikke være i stand til at spille spil, der ikke er tilgængelige i deres eget land, da servicen bruger geo-blocking af indhold, der af den ene eller anden grund ikke er tilgængeligt i et givent land.
Nyeste skud på spil-streaming-stammen
Google lancerede den 19. november sidste år Google Stadia, og de købte lige før jul spilvirksomheden Typhoon Studios.
Stadia har haft en hård start og har fået på puklen af både brugere og anmeldere.
Benjamin Stegelmann har lavet en oversigt over andre cloud-gaming-tjenester.