»Ganske som man kender det fra andre hjemmesider«, siger administrerende direktør i Rejsekort A/S Bjørn Wahlsten om den sprit nye funktionalitet, som selskabet nu tilbyder sine kunder. Nemlig muligheden for, at man selv kan ændre sine betalingskort på hjemmesiden, når man er tilknyttet kortets automatiske tank-op-aftale. Det er mere end 400.000 kunder.
Tidligere tog det tre dage at få ordnet dette, hvis ens kort var udskiftet, spærret eller lukket. Man skulle først afmelde sin gamle aftale, dernæst skal man foretage en ind- og udtjekning på en station, og først derefter kunne man oprette en ny aftale.
Mellem hvert trin skulle man vente 24 timer og besøge en station to gange.
Den møjsommelige proces var ifølge Bjørn Wahlsten resultatet af, at der ikke blev taget højde for, at det skulle være nemt at skifte betalingskort, da rejsekortet blev kravspecificeret i 2001 og 2003.
I dag offentliggjorde Rejsekort A/S så nyheden om, at systemet er rettet til så en kunde nu selv kan ordne kortændringer på hjemmesiden.
Når man har ændret sit betalingskort på rejsekort.dk, vil det virke på tank-op-aftalen, næste gang man bruger sit rejsekort. Man skal dog være opmærksom på, at der kan gå op til 5 timer, før tank-op-aftalen virker på en station og op til 24 timer, før den virker i en bus, oplyser selskabet.
Ændringen af funktionaliteten var på listen over de 17 emner som Transportministeriet efter møde med Rejsekort ønskede rettet op på, og som blev til den såkaldte Handlingsplan for Bedre Kundeoplevelser i december 2014.