Nu kan du betale med Swipp, når du handler over nettet

Swipp lancerer nu nethandelsløsningen Swipp Erhverv Nethandel. Direktøren kalder det den sikreste og billigste løsning for forbrugerne. Konkurrenterne hilser den velkommen.

Fremover kan man også vælge Swipp som betalingsløsning, når man handler over nettet. I dag lanceres nemlig Swipp Erhverv Nethandel, der minder om Danske Banks MobilePay Online.

Det skriver Børsen.

Ifølge Swipps direktør, Martin F. Andersen, vil tjenesten både være den sikreste og billigste løsning for forbrugerne.

»Vi kommer med den sikreste løsning for butikker og forbruger, men også den billigste løsning. Den svindel, der foregår på nettet via kortbetaling, forsvinder med Swipp, fordi der ikke er nogle kort i Swipp, der kan aflures, og transaktionerne foregår konto til konto,« siger han til Børsen.

Læs også: Swipp erkender nederlag til MobilePay blandt private - satser nu fuldt ud på butikkerne

Gebyret bliver da også ganske lavt, oplyser direktøren. En transaktion med Swipp Erhverv Nethandel vil for en netbutik komme til at koste mellem 60 og 90 øre, afhængig af hvor mange transaktioner der bliver foretaget om året.

Hvis netbutikken har 400.000 transaktioner eller derover om året, rammer prisen de 60 øre.

»Det er ofte, at man ser, at butikkerne lægger gebyret over på forbrugeren. Men med denne løsning vil det være maks. 90 øre, ligegyldigt hvor stort et beløb man som forbruger handler for,« siger Swipp-direktøren.

Hos en af Swipps helt store konkurrenter på det danske marked, Danske Banks MobilePay, hilser man konkurrencen på markedet velkommen.

»Mobil e-handel er i kraftig vækst. Derfor giver det god mening, at Swipp lancerer en ny online-løsning. Vi byder konkurrencen velkommen, den er med til at holde os alle sammen på tæerne,« siger Mark Wraa-Hansen, chef for MobilePay i Danske Bank, til Børsen.

Læs også: Betalingsappen Swipp køber konkurrent

Indtil videre har Swipp lavet aftaler med betalingsformidlerne Quick Pay, ePay, Alta Pay, Farpay og Kvanto om, at deres netbutikker skal kunne tage imod Swipp som betalingsløsning, men direktør Martin F. Andersen oplyser til Børsen, at man er i dialog med flere betalingsformidlere, der overvejer at kunne tage imod Swipp

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer ()
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
#1 Martin Leopold

Hej, Er det spændende her ikke, at Swipp tager Nets ud af ligningen for betaling på nettet? Skulle det (mod forventning) få et stort volumen, så kunne det vel være noget der langt om længe kunne bryde Nets' de facto monopol på online-betalinger i Danmark.

Sammen med sidste måneds nyheden om at Mobile Pay også dropper Nets, så lyder det da som en herlig tid at være Nets i.

Mvh, Martin

  • 0
  • 0
#2 Morten Borg

Er det spændende her ikke, at Swipp tager Nets ud af ligningen for betaling på nettet? Skulle det (mod forventning) få et stort volumen, så kunne det vel være noget der langt om længe kunne bryde Nets' de facto monopol på online-betalinger i Danmark.

Jo, det er meget glædeligt, skulle det blive en succes, er der endelig noget konkurrence. Der er naturligvis mange alternative til Nets allerede, men så kræver det at man kører kunden via VISA eller MasterCard, hvilket er urimeligt dyrt i gebyrer.

Det her er jo i praksis for butikkerne også markant bedre end MobilePay hvor man skal betale 1,39 for Dankort OG gebyr til MobilePay.

Det kan godt være at forbrugerne ikke har taget Swipp til sig, men med så gode økonomiske vilkår for butikkerne, vil der helt klart komme opbakning fra branchen.

  • 0
  • 0
#3 Benjamin G Nielsen

Jeg er nysgerrig på hvordan en kunde i en butik er stillet, hvis han ikke modtager varen, og ikke kan komme i kontakt med butikken. Ved kortbetalinger på nettet kan kunden altid gå til kortudsteder og bede om at få pengene tilbage. Men hvordan er løsningen for Swipps "kontooverførsel"? - Kan man bare henvende sig til sin egen Swipp-bank, og så få pengene tilbage? De har sikkert fundet en god løsning. Jeg er bare nysgerrig på hvad løsningen er.

  • 0
  • 0
#4 Bjarne Oldrup

Jeg beklager at synke ned på dette niveau, men "Swipp Erhverv Nethandel" lyder bare for fjollet. Der må simpelthen være mindst een brugerundersøgelse der fortæller bankerne at "konto-til-konto overførsel" vs "kortbetaling"-argumentet ikke rigtigt bidder på de mest ihærdige smartphonebrugere - de unge - men at "Mobile Pay" klinger lidt mere af mobil betaling end "Jeg swipper dig lige nogle penge".

Jeg er Jyske Bank kunde og dermed "early adopter" af Swipp. Det er omtrent lige så interessant som at have en profil på Google+.. Ssshhh.

Til gengæld kan jeg bruge Mobile Pay med nærmest enhver. Selv min mor på 70 er på vognen.

Stor respekt til de øvrige banker for ikke at gi' op. Men jeg er bange for at brandet "Swipp" kun vækker fnisen og øjenrulning.

  • 0
  • 0
#5 Morten Borg

men at "Mobile Pay" klinger lidt mere af mobil betaling end "Jeg swipper dig lige nogle penge".

Jeg tror og ene alene det er et spørgsmål om at Danske Bank bare var først ude. Der er mange ord der i princippet er underlige, men som folk bare har tage til sig fordi det nu engang bare er det de hedder. Google og "at google" for eksempel?

Når alt det er sagt, tror jeg aldrig Mobile Pay, Swipp eller whatever kommer til at konkurrere med en elektronisk udgave af Dankortet til erhvervsbrug - simpelthen fordi Dankortet er billigere, og det er det der tæller for de store aktører som Coop og Dansk Supermarked.

  • 0
  • 0
#7 Kjeld Flarup Christensen

Det her produkt skulle de have være på banen med for et år siden. Der er ingen tvivl om at Swipp tjener penge selv ved de 60 øre, mens Mobile Pay ville tabe penge ved at gå under 100 øre.

Nu får vi se hvordan Epay håndterer det. Hvis det er ligetil, så slår vi det selvfølgelig til.

Og mobile pay - no way

Bemærk: Du må ikke lægge gebyret for MobilePay Online-betalinger over på din kunde.

  • 0
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere