Danske Lumia 920-kunder ramt af kamerasnavs og spontan genstart

Nokia i Danmark erkender nedbrud og støv på kameraet på selskabets topmodel, Lumia 920, men nedtoner problemets omfang.
Nokia Lumia 920 slapper af på den trådløse Fatboy-oplader. Så idyllisk var oplevelsen af telefonen dog ikke for Version2-blogger Jesper Lund Stocholm. (Foto: Jesper Stein Sandal) Illustration: Jesper Stein Sandal

Ville du betale 4.500 kroner for en ny telefon, der ikke vil lade op, genstarter af sig selv en gang om dagen, og hvor frontkameraet er støvet som et uvasket loftsvindue?

Sådan gik det for Version2-blogger Jesper Lund Stocholm, da han for et par uger siden købte Nokias nye flagskib, Lumia 920.

Men det er kun få danske kunder, der oplever de samme problemer med deres nye Nokia Lumia 920 som Jesper Lund Stocholm. Det oplyser Nokia i Danmark nu til Version2, efter at bloggeren har beskrevet sine problemer i detaljer her på hjemmesiden tidligere på ugen.

Jesper Lund Stocholm, der til daglig er seniorarkitekt i it-konsulenthuset Ciber, havde ellers skyhøje forventninger til den nye telefon.

Med ét sagde han farvel til sin trofaste 'kæreste' gennem flere år, Apples iPhone, og gik ind i et nyt forhold med den finske Windows Phone 8-topmodel. Sådan beskriver han det selv i et blogindlæg.

Læs også: Den nye kæreste (den korte fornøjelse med Lumia 920)

Men romancen blev kort. For selvom Lumia 920 de første dage var et bedre bekendtskab end iPhone, ændrede finnen sig hurtigt til en regulær furie af en telefon.

Telefonen ville ikke lade op, og den genstartede spontant en håndfuld gange på en uge. Samtidig satte en sky af støvpartikler hurtigt en stopper for frontkameraets anvendelighed, og dermed for brugen af apps som Skype til videochat.

Nokia: Utrolig få kunder ramt

Nokias danske kundesupport bekræfter, at selskabet er klar over flere af problemerne med Lumia 920. Også herhjemme.

Men selskabet forklarer i et skriftligt svar til Version2, at der er tale om »utroligt få« kunder i Skandinavien. Det præcise tal ønsker Nokia dog ikke at sætte tal på.

»Issuet med, at der kommer støv til linsen på frontkameraet, er identificeret og løst. Her er det igen utroligt få brugere, der vil opleve dette,« lyder det i svaret fra Nokia Care i Danmark.

Løsningen er, får Version2 at vide, at der fremover monteres en pakning omkring frontkameraets objektiv, så det slutter helt tæt. Det vides dog ikke, hvornår Lumia 920-telefoner med den nye pakning sættes i produktion og når frem til butikshylderne herhjemme.

Oplever man problemet nu, er anbefalingen derfor, at man skynder sig at få den sendt til reparation.

»Hvis man er en af de få, der oplever støv på linsen, skal man indlevere sin telefon der, hvor man har købt den,« forklarer Nokia i svaret.

Genstarter fikses med opdatering

Selskabet hævder, at det ikke har fået nogen henvendelser fra kunder, der som Jesper Lund Stocholm ikke kan få telefonen til at lade op med den almindelige oplader. Lumia 920 kan også lades op med en trådløs oplader, der dog er ekstraudstyr.

Men Nokia erkender, at problemet med spontane genstarter er reelt. Fejlen ligger hos Microsoft, der står bag Windows Phone 8-platformen.

»Issuet med, at telefonen spontant genstarter, er identificeret og løst. Jeg kan ikke oplyse det præcise tal, men det er utroligt få brugere af Lumia 920, der har oplevet dette issue. Der er en software-opdatering på vej fra Microsoft, men jeg kan ikke oplyse den præcise dato,« lyder forklaringen fra Nokia.

Jesper Lund Stocholm oplevede efter eget udsagn 4-5 spontane genstarter af telefonen den første uges tid. Det har han ikke været vant til tidligere.

»Jeg er ret sikker på, at jeg aldrig har oplevet en spontan genstart på min iPhone,« siger bloggeren til Version2.

Støv er det største problem

En ting er genstarterne. Noget andet er støvet på frontkameraet, som bloggeren anser for et langt større problem for Nokia.

»Selvfølgelig kan software have fejl i sig. Det forbedrer man i løbet af nogle iterationer, og det har jeg det OK med. Men kameraet kan man jo ikke bare opdatere med software. Når der først er kommet støv på kameralinsen, er det et spørgsmål om tid, før du ikke kan bruge det mere. Det ved jeg, fordi det skete på min iPhone 4. Men sådan noget må jo ikke ske allerede efter en uge,« siger Jesper Lund Stocholm til Version2.

Han er nu vendt tilbage til sin iPhone, mens den nyindkøbte Lumia 920 er til reparation. Bloggeren ser frem til at få den tilbage.

»Det er et paradigmeskifte at gå fra iPhone til Windows Phone, og det er bortset fra problemerne gået over al forventning. Jeg er glad for Windows Phone-platformen, og derfor er det træls, at telefonen er til reparation,« siger Jesper Lund Stocholm til Version2.

Microsoft er ifølge flere internationale medier på vej med en opdatering til Windows Phone 8 i løbet af december, som skulle fjerne problemet med spontane genstarter på telefoner som Nokia Lumia 920 og Windows Phone 8x fra HTC.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (48)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Morten Hansen

Jeg kender til tre personer som har en 920.
Mig selv, min kæreste, og Jesper Lund Stockholm. To af disse har genstart problemer. En af disse har støv på linsen. Ikke en track record der umiddelbart siger "utroligt få" selvom antallet måske ikke indikerer statistisk sikkerhed.

  • 13
  • 5
Ulrik Kruse

at skrive en artikel om en anden artikel (eller blog, bevares) på jeres egen side eller er det bare mig, der er gammeldags og savner de dage, hvor journalister skrev deres egne artikler (og ikke bare oversatte amerikanske eller som denne her "meta-artikel")?

PS. jeg har selv en Lumia 920 uden et eneste af de nævnte problemer, ej heller genstart.

  • 13
  • 12
Johan S. Larsen

Den anden dag da jeg var i min lokale telenor forretning stod jeg og overhørte en kunde som kom ind med en Lumia 920 som også havde problemet (som det hedder på dansk og ikke "issuet"!) med genstarter, dog ved jeg ikke noget om de andre problemer.
Men bestemt det er da ærgeligt at der er problemer, selvom jeg stadig godt kunne finde på at købe sådan en Lumia 920

  • 11
  • 2
Jesper Thomsen

...da jeg fik den. Og den kunne finde på at låse. Det blev løst med softwareopdateringer og dne har kørt stabilt længe og er uden konkurrence den telefon jeg har været gladest for.

Ikke at forklejne problemerne. Det er da rasende irriterende at en telefon genstarter og det duer bare ikke at der kommer støv i linsen. Nokia SKAL have en succes med 920eren og går den her slags problemer viral, så får de dælme svært ved at få den succes i hus.

  • 6
  • 1
Christian Christiansen

Så skal man også kunne klare de problemer der kan komme ved at gå ind på et nyt produkt med et nyt OS

Men jeg mindes ikke at Apple havde så store børnesygdomme på deres iPhone, men det var måske også fordi de ikke på samme måde var presset af konkurrencen da de jo var de allerførste med en telefon i den stil

  • 1
  • 9
Kalle Larsen

Som jeg husker det, havde min iPhone 'classic' (den første, - importeret fra USA) masser af spontane nedlukninger og sommetider blev den 80 grader varm og brugte batteriet på ca. en halv time..., så deeettt.
Nu er jeg SÅ glad for min Lumia 800. Det er kram!

  • 6
  • 4
Bill D. Carson

Har aldrig oplevet nogle af ovenstående problemer.

Mon ikke blot det er endnu en Apple sponsoreret smædekampagne.

Apple har ikke behov for den store markedsføring af egne produkter, så det bruger som bekendt svimlende summer ("markedsføring-penge") på at tilsvine og sagsøge sine konkurrenter.

Gir intet for en artikel som denne her.

  • 4
  • 15
Palle Due Larsen

@Ulrik Kruse
En blogger skriver en kritik af en bestemt telefonmodel på version2. Version2 vælger at følge op på problemet og spørge producenten, om det er generelle problemer. Jeg kan på ingen måde se, at det skulle være dårlig journalistik.

  • 11
  • 1
Mikkel Meister

Mon ikke blot det er endnu en Apple sponsoreret smædekampagne.

Apple har ikke behov for den store markedsføring af egne produkter, så det bruger som bekendt svimlende summer ("markedsføring-penge") på at tilsvine og sagsøge sine konkurrenter.

Hvor ville vi dog være rige her på Version2.dk, hvis alle de lejlighedsvise anklager om, at vi er i lommen på Apple/Microsoft/Google/<indsæt valgfri it-gigant, du ikke selv kan lide> virkelig passede!

Fortsat god debat :-)

Vh Mikkel, v2.dk

  • 11
  • 1
s_ mejlhede

"»Issuet med, at telefonen spontant genstarter, er identificeret og løst. Jeg kan ikke oplyse det præcise tal, men det er utroligt få brugere af Lumia 920, der har oplevet dette issue. Der er en software-opdatering på vej fra Microsoft, men jeg kan ikke oplyse den præcise dato,« lyder forklaringen fra Nokia."
->
OS ustabilt, løsning er på vej, men ikke kan ikke oplyse den præcise dato.
->
Sefølgeligt det er et nyt MS produkt, om en SP eller to, spiller det.
Om MS og Nokia så har tid til det er en anden sag.
Eller smider MS det bare i vasken, og lade folk i stikken som med CE, og deres andre forsøg på mobilplatforme, det tror jeg dog ikke denne gang.
Det er MS sidste chance på denne pladtform, de kan overleve et nederlag, men om Nokia, som har malet sig op i et hjørne med kun MS, de gør det ? sikkert ikke.

HOST mange udsagn på få linjer, håber i alle får en god Jul.

  • 7
  • 4
Morten Hansen

Beklager meget men jeg kan blankt afvise din idé om at det skulle være sponsoreret af Apple. Jeg og min kæreste valgte begge en 920 efter jeg havde haft en lumia 800 og hun havde en samsung omnia w.
Vores telefoner er samme farve, fra samme leverandør (telenor) - hendes er bare meget hårdt ramt af random reboots og freezes, hvorimod min er fuldstændig upåvirket. Vi er begge rigtigt glade for telefonen, og ved at løsningen skulle være på vej med en software update, så vi beklager os ikke, jeg noterer mig bare at omfanget af problemet er større end Nokia prøver at få det til at lyde.

Med vores personlige investering i WP7, hvorefter vi blev røvrendt i forhold til opgradering til wp8, og alligevel investerede i nye wp8 telefoner vil jeg påstå at vi har en interesse i at platformen bliver succesfuld.
Dermed skal det være sagt at vi begge er helt klar på at vi hverken vil have android eller iOS telefoner, og at vi er rigtigt glade for hvad vi kan få fra Microsofts alternativ.

  • 6
  • 1
Tine Andersen

Det er en sær selvreferende artikel: 1 blogger skriver om 1 problem. Så er der en artikel om kunder altså flere, men der er stadig, kun 1 (højest 2) kunde, ikke kundER.
Selvsving?
Mvh
Tine

  • 3
  • 5
Jakob Damkjær

Er intet mindre end kosmisk humor og hvis man tror på den så har man virkeligt ikke fulgt med i debatten...

Når vi nu så kommer til fx. IPhone 4 antennen så er det interesant at når Nokia siger at det er utroligt få der har problemet så bliver det accepteret som fakta... Men da Apple gjorde det samme med antennen og dokumenterede at alle antenner ikke på magisk vis kan gennemtrængelig vores ikke særligt radiogennemtrængelige hænder uden dæmpning... Er det en SKANDALE...reviewing on a sliding scale much...

Go jul

  • 1
  • 6
Henrik Mortensen

Tjaeh... jeg har gennem et lille år været den 'lykkelige' ejer af en Samsumg Xcover GT-S5690. Efter tre uger gik højttaleren sig en tur. 6 måneder senere var det microfonen der rejste til de evige komponentmarker ..og nu kan den kun oplades med eet af de USB stik jeg har tilbage. Opladeren og de to andre USB ledninger til at forbinde den med pc kan ikke få kontakt med den, selvom de fungerer med andre enheder, så det er nok selve telefonens stik der er i udu. Den har genstartet spontant en 5-6 gange de sidste 3 måneder. Selvfølgelig har jeg bestilt en ny mage til, da det sikkert var en mandagsmodel ..og jeg, lige så sikkert, kun er en af de få der har oplevet problemer.

De par stykker jeg kender med en Lumina 920 har overhovedet ikke oplevet problemer med deres model, hvilket jeg ikke kan sige om mine 'mange' Iphone venner; ridsede skærme, dårlig modtagelse og batterier der kun holder i 6 timer.

QED (..sådan er det jo!)

  • 0
  • 3
mads nielsen

har så intet andet end problemer med min. de første 5 dage gik fint. super lækker tlf. men så gik den helt død. ville ikke starte. ringede til telia som sagde jeg skulle køre ud i deres butik og få den byttet. kørte derud,men en sælger fik den starte igen ved at holde alle knapper inde. ja sagde det er normalt for nye tlfer med alle de programmer den køre, den skal lige vende sig tildet. han sagde ligeledes at den ikke ville gøre det igen. dette var start december. den kørte fint igen,, ja elller i nogle dage da. den går helt sort for ca hver 3-5 dage og så skal den genstartes med alle knapper nedholdte igen. bruger den normalt til vækkeur,den går så ikke mere. så kom julen, og ville vente til her efter nytår til at kontakte telia igen pr tlf. har sendt dem en mail i mellemtiden. de mener den skal til rep. mener ikke jeg har givet 4500 kr for en tlf der skal til rep efter 5 dage!!!!!!!!!
når men her søndag formiddag gik den helt galt,altså 30 dec. intet net overhovedet. kan intet med den. hvis jeg holder den slukket i 10-20 min kan den finde netværk i ca 10 min derefter dør netværket. så nu står jeg med en tlf der går i sort hver 3-5 dage, og som intet netværk har. kan ikke engang ringe til telia fra min nye tlf til 4500 kr. er jeg sur? tror jeg nok. onsdag tager jeg i butikken og forlader den ikke før de enten gir mig en ny, eller hvis de ikke kan garantere for den nye virker uden problemer må de gi mig en iphone 5, ellers må de annulere min kontrakt og tage den tilbage. har købt den via telia på nettet, og der har man en anden rettighed. mener det er 14 dages returret. den er selvfølgelig en mdr gammel nu,men den gik død efter 5 dage hvilket jeg har snakket med dem om, så de skal bare makke ret!

  • 2
  • 0
René Sørensen

Hej Mads.

Ved ikke om du har fået ombyttet din mobil, men hold fast ved den tanke. Havde forrige år samme netværksproblem med en iphone 4. Telia forsøgte at reppe den, men efter 5 reperationer, endte det ud med en ny mobil. Jeg var nok for blødsøden, så hold dem op på en ny mobil fra dag 1.

  • 0
  • 0
mads nielsen

tro mig,gav den alt jeg havde overfor telia. heldigvis havde jeg købt den online, så har man 14 dages returret. fik en ny nokia som gjorde det samme. sidder nu med en samsung g3 som virker perfekt. havde dog netværksproblemer med den den første dag,men de lavede en fejlsøgning og nu kører det. hvis ikke nokia begynder at gå over til android , er der ikke noget der hedder nokia om ca 10 år,eller mindre

  • 0
  • 0
Ken Remontius

Først vil jeg lige sige at jeg generelt er rigtigt glad for min Lumia 920, og at den generelt ikke har voldt mig nogen uoverkommelige problemer.

Jeg er dog rendt ind i lidt andre problemer med den, end bloggeren og nogle af jer andre. Jeg oplevede at sensoren der registrerer om telefonen holdes ved øret eller ej blev beskidt eller støvet, og det derfor blev besværligt at ringe fra den. Nokias respons var at lave en factory reset (hvilket virker lidt voldsomt) og VP8 kan desværre ende med a gøre telefonen "bricked" i denne proces - noget jeg kan læse mig frem til på forskellige blogs er et "known issue", og en lang historie kort - jeg fandt en måde at lave en recover på som virkede.

Min kritik er ikke så meget at VP8 har nogle issues, det må jeg indrømme at jeg lidt havde regnet med når jeg køber ny software på dag 1, men at Nokia ikke i deres manual skriver hvordan man laver en soft reset, hard reset eller en "retur til factory settings" i deres såkaldte manual. Jeg synes det er kritisabelt at man skal finde blogs på nettet der anviser hvordan Nokia hardware og Nokia Care software virker.

  • 0
  • 0
Morten Schmidt

Har (haft) samme problemer med spontan genstart og behov for 3-tasts 0-stilling, men det er ved at være forsvundet - til gengæld er jeg pt. ikke i stand til at anvende touchdisplay'et mens jeg har en samtale, formodentlig pga. støv ved proximity sensoren (frontkameralinsen lige ved siden af er helt tilstøvet).
Er der nogen af Jer der har fået fixet dette hos Nokia og/eller forhandler, og ved om det løser problemet?

  • 0
  • 0
Garðar Justinussen

Jeg har lige været ude for, at min (6 dage gamle) Lumia 920 gik helt i sort. Det var intet, som kunne vække den til livs igen. Jeg læste Mads Nielsens erfaringer og forsøgte, at holde alle tasterne nede - det virkede. Jeg har ellers været meget tilfreds med mine Nokia telefoner, men denne oplevelse med min nye 920 har givet mig bange anelser...

  • 4
  • 0
Kenneth Darling Sørensen

Jeg har næsten samme problem på min Lumia 800 - jeg kan ikke afslutte et opkald med displayet, for det virker ikke under opkald. Workaround findes på http://discussions.nokia.com/t5/Nokia-Lumia/Can-t-end-a-call-in-lumia-80... - jeg ved ikke om det virker på Lumia 920 men prøv at trykke hårdt øverst på skærmen lige under Nokia logoet (midtfor) - det får min skærm til at tænde igen hvorefter jeg kan afslutte opkaldet, mens jeg fastholder trykket..

  • 0
  • 0
Venligst Slet Min Bruger

Ikke for at starte den store diskussion, men hvad baserer du det på? Jeg er oprigtigt nysgerrig. Er du fremtidsforsker? Eller skyldes din udtalelse snarere en vis modvilje mod Android?

Jeg elsker at du ser dig nødsaget til at kopiere mine indlæg for at have noget intelligent at byde ind med. Burde du ikke være i stand til selv at kunne formulere dig?

Jeg ville egentlig gerne svare dig, men vi ved begge, at du ikke har interesse i en reel diskussion alligevel.

  • 0
  • 3
Jarle Knudsen
  1. Hvad får dig til at tro at dine indlæg er intelligente? Specielt i lyset at de fleste er typisk stærkt uenig i dine postulater.
  2. Du undviger at svare på spørgsmålet.
  3. Lad mig lige gentage: Hvad baserer du din konklusion på at om 10 år er det sgu ikke sikkert det hedder Android længere.
  • 0
  • 1
Venligst Slet Min Bruger

Hvad får dig til at tro at dine indlæg er intelligente? Specielt i lyset at de fleste er typisk stærkt uenig i dine postulater.

At flertallet er uenige har intet med intelligens at gøre. Mener du også, at folk der har en anden politisk overbevisning end dig er uintelligente? Det er sgu en trist, trist holdning du har dig til folk, du ikke er enige med :/

Lad mig lige gentage: Hvad baserer du din konklusion på at om 10 år er det sgu ikke sikkert det hedder Android længere.

Jeg konkluderer ingenting. Det var en sidebemærkning på niveau med "Om 10 år er det ikke sikkert det hedder Ford/GM/Microsoft/Apple/Windows/OSX længere".

  • 0
  • 2
Jarle Knudsen

Jeg konkluderer ingenting. Det var en sidebemærkning på niveau med "Om 10 år er det ikke sikkert det hedder Ford/GM/Microsoft/Apple/Windows/OSX længere".

Så har vi det på det rene, at det var blot din typisk modvilje til Android (om man vil: FUD).

At flertallet er uenige har intet med intelligens at gøre. Mener du også, at folk der har en anden politisk overbevisning end dig er uintelligente? Det er sgu en trist, trist holdning du har dig til folk, du ikke er enige med :/

Det har jeg heller ikke påstået, men det er tilsyneladende din holdning til dem der er ikke enige med dig:

Endnu et tilfælde af Version2's berygtede "Man må sige hvad man vil om MS, så længe det er negativt"-aura. Fuck debatten og om det er sandt

  • 0
  • 0
Venligst Slet Min Bruger

Så har vi det på det rene, at det var blot din typisk modvilje til Android (om man vil: FUD).

Jeg har ingen modvilje mod Android.

Det har jeg heller ikke påstået[..]

Åh jo:

"Hvad får dig til at tro at dine indlæg er intelligente? Specielt i lyset at de fleste er typisk stærkt uenig i dine postulater."

Du bruger det argument at flertallet er "stærkt uenige" til at argumentere for, at mine indlæg er uintelligente.

[..]men det er tilsyneladende din holdning til dem der er ikke enige med dig:

Nej. Det er kun når folk udtaler sig mod bedrevidende, at det er et problem. Der er ingen problemer i ikke at vide ting - der er ingen af os, der er alvidende - men når det går over i ignorance, så bliver det et problem.

  • 0
  • 0
Jarle Knudsen

Det har jeg heller ikke påstået[..]

Åh jo:

"Hvad får dig til at tro at dine indlæg er intelligente? Specielt i lyset at de fleste er typisk stærkt uenig i dine postulater."

Du bruger det argument at flertallet er "stærkt uenige" til at argumentere for, at mine indlæg er uintelligente.


Det er verdens forskel mellem:
du ser dig nødsaget til at kopiere mine indlæg for at have noget intelligent at byde ind med.
og
hvorfor mener du at dine indlæg er intelligente, specielt når de fleste her er typisk stærkt uenig i dine postulater?

Nå, men det var også det med bedrevidendenhed og ignorance i form af "fuck debatten" fordi andre ikke delte din mening...

EOD for min del da jeg har fået svar på mit oprindelig spørgsmål.

  • 1
  • 1
Venligst Slet Min Bruger

Nå, men det var også det med bedrevidendenhed og ignorance i form af "fuck debatten" fordi andre ikke delte din mening...

Igen magter du tilsyneladende ikke at læse hvad jeg skriver. Eller er vi ude i et tilfælde af at du læser det, forstår det og alligevel tillægger det en helt anden mening, end det der står? Det har intet at gøre med folks mening. Det er dig, der (tilsyneladende) synes folk af anden mening er uintelligente - ikke mig.

EOD for min del da jeg har fået svar på mit oprindelig spørgsmål.

Klassisk Jarle. Kigger ind, kommer med et par personlige angreb og et par stråmænd og smutter så igen.

  • 0
  • 5
Adem Ökmen

Jeg havde problemerne med kamerasnavs og de spontan genstartning. Det skette dog først 4 måneder efter jeg havde købt den.

Jeg fik sendt den til reparation og de påstod de havde fixet det. Kamerasnavset var væk og det virker perfekt, dog genstarter den stadig. Jeg havde selv nulstillet og opdateret softwaren, men på værkstedet påstod de, at de havde opdateret min telefon? Der har ikke været nogen ny opdatering siden jeg gjorde det (mindre end 2 uger før de gjorde det), så de kan de umuligt havde gjort.

Sender til reparation igen... ender sku med jeg sælger den og dropper Nokia helt. Galaxy S4, here I come.

  • 4
  • 0
s_ mejlhede

måske er beta perioden ikke forbi alligevel.


Det er styresystemet som ikke er stabilt, sådan er det altid det 1 til 2 år med MS nye OS.
Når det hele er fejlrettet og stabilt, kommer der en ny version, og i kan ikke længere købe/bruge den gamle :-)
Men jeg synes nu at MS har øvet sig mange gange på mobilenheder, uden at nå i mål. :-(
Og det er jeg ked af for jeg har selv købt/brugt en del af dem. Når der kommer nye systemer, kan man smide alt det gamle i skuffen.
Der for jeg helt har droppet Nokia da de skiftet til MS.
Hvis de laver samme telefon med en android, og deres egen kort så var den købt i morgen.

  • 3
  • 1
Magnus Jørgensen

Har netop oplevet en Lumia 620 fryse 4 gange på en eftermiddag, måske er beta perioden ikke forbi alligevel.

Surt. Hvordan er hardwaren ellers?
De gange jeg har prøvet WP har jeg kun oplevet at perfomance er ret god. Jeg synes bare at brugergrænsefladen er ret kedelig og firkantet. Jeg synes også at de her live tiles er ret begrænsede i deres brug. Her synes jeg at HTC er fremme i skoene med deres blink startskærm. Meget mere fleksibelt og informativt. Jeg tror MS dummer sig lidt når de begrænser deres system så meget som de gør med Windows 8. Man kan jo også rekonfigurere de gamle legacy versioner af Windows med temaer. Hvorfor løsner de dog ikke grebet lidt?

  • 0
  • 0
s_ mejlhede

Hvorfor løsner de dog ikke grebet lidt?


Så tror de at det bliver svære at tjene penge, samt et løser greb kan give en laver sikkerhed, det synes firmaer ikke om.
MS går efter Appel segment, fordi de har vist at de kan tjene penge på fødekæden bag efter salg af hardware, Tjenneste osv, og MS er jo et software firma og ikke hardware firma.
At nokia som lever af at sælge telefoner hopper med på den vogn forstår jeg ikke, de kunne måske ikke genrejse sig, men salget vil være 2-3 gange støre hvis de levere telefoner med andet OS.
At de skulle binde sig til kun et OS, og det så blev et umoden OS forstår jeg ikke.

Men det er meget jeg ikke forstår :-) Blandt andet valg af direktør og deres løn, når de køres deres selskab eller bank ned.

Som dette underdirektøren i DSB alligevel omkring 1 års løn med sig.
IC4 togene køre ikke, man har brugt 1 milliard på rejsekortet, DSB FiRST, og
forsøg på manipulation med folketinget og presse for skatteborgerpenge.
Samtidige får man at vide at topdirektørende er alle deres penge værd, og man ellers ikke kan fast holde de dygtige og kompetente folk. HUMMMMM
Måske skulle vi betale noget mindre, til direktør og bestyrelser, og få nogen som ikke er så "dygtige""

  • 1
  • 2
Log ind eller Opret konto for at kommentere