Nogen højere? Hotelkæde bruger 105 millioner på ny hjemmeside

Hvor dyr kan en webside blive? En hotelkæde har brugt 105 millioner kroner på ny hjemmeside og håber, at investeringen kommer hjem.

Der er flotte billeder fra alverdens rejsemål, fremtidssikret kode med HTML5 og webfonts, og et nydeligt design.

Men at den nye hjemmeside for hotelkæden Four Seasons har kostet hele 18 millioner dollars, 105 millioner kroner, vil nok alligevel komme bag på de fleste.

Websiden bliver brugt til at vise de 84 luksushoteller i kæden frem og tiltrækker årligt 30 millioner besøgende. Men kun 12 procent af hotelgæsterne vælger at booke online, sammenlignet med 10 procent for fem år siden, skriver Econsultancy.com

Den nye hjemmeside skal bruges til at skabe mere forretning direkte på nettet, lyder begrundelsen for den store satsning, og så har det også været vigtigt at få en god mobil-hjemmeside, da hele 71 procent af kunderne har en smartphone med.

Hvordan de 105 millioner kroner fordeler sig på honorar til fotografer, udviklingsomkostninger, projektledelse og så videre, er ikke offentliggjort.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (5)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Jesper Hedemann

enig og hvorfor poper "Residences" og "Gift Cards" op i nye faneblade når at "Find a Hotel or Resort" "Meetings & Events" og "Weddings" stadig bliver på samme faneblad.

Det er en flot hjemmeside og de er 84 luksushoteller men til 18 millioner dollars ... der må følge noget mere med i pakken.

  • 0
  • 0
Johnnie Hougaard Nielsen

Men ja, 18 millioner dollars virker pænt voldsomt.


De får da i det mindste noget gratis reklame og en vis branding ud af det, svarende til når der råbes store tal omkring hvad film eller spil har kostet. De har en klar egeninteresse i at opgøre et bredere regnskab på en måde som regner så meget som muligt med i den medielokkende overskrift.

  • 1
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere