Nets: Vi har haft udfald i produktionen af nøglekort

Flere brugere har måttet vente længere end normalt på deres NemID-nøglekort.

Artiklen er opdateret ca. 12:25 med en opfølgende kommentar fra Nets.

Hvis du på det seneste har oplevet, du har ventet længere end normalt på, at der skulle dukke et nyt NemID-nøglekort op med posten, så kan det måske hænge sammen produktionsproblemer hos Nets.

I hvert fald melder Nets, at der i slutningen af juli måned i år har været problemer med produktionen af et af kerne-elementerne i det digitale Danmark.

»Vi har desværre haft et mindre udfald i produktionen af nøglekort 29. og 30. juli, og det har for en lille gruppe brugere medført en betydelig forsinkelse på leverancen af nøglekort. Det er naturligvis beklageligt for de berørte,« oplyser pressekontakt hos Nets Søren Winge i et skriftligt svar til Version2.

Nets: Brug app

Version2 rettede i øvrigt henvendelse til Nets, fordi en af redaktionens medarbejdere undrede sig over, hvorfor et nyt nøglekort efter flere uger ikke var dukket op.

»I det her tilfælde er det dog mindre end 0,1 pct. af månedens producerede nøglekort, som har været betydeligt forsinkede på grund af det kortvarige udfald. Hvis man som bruger af NemID skulle være bekymret for at løbe tør for nøgler, opfordrer vi til at installere NemID nøgleapp, der aldrig løber tør for nøgler,« oplyser Søren Winge videre.

Nets ønsker ikke at gå i nærmere detaljer med, hvad produktionsnedbruddet skyldes. I en opfølgende kommentar skriver Søren Winge:

»Vi har selvfølgelig haft en dialog med vores leverandør for at sikre, at en lignende fejl ikke sker igen. Vi kan dog ikke gå ned i detaljer om fejlen.«

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Følg forløbet
Kommentarer (1)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Log ind eller Opret konto for at kommentere
IT Company Rank
maximize minimize