Nogle historier er store, andre er mest bare lidt pudsige. En Version2-læser har sendt redaktionen et billede, der umiddelbart falder i den sidste kategori.
Billedet er taget af en betalingskort-terminal fra Nets, hvor teksten i displayet står spejlvendt. Læseren mener, der sikkert er tale om en harmløs fejl, men at det som forbruger ikke føles trygt at anvende sådan en enhed.
Hos Nets har man undersøgt sagen. At dømme på svaret fra virksomheden er fænomenet ikke helt ukendt.
»Oplever man som butik, at teksten står spejlvendt på terminalen, skal man blot genstarte terminalen, hvorefter terminalen typisk vil virke normalt igen. Er teksten fortsat spejlvendt, bør man sende terminalen til reparation, da det kunne tyde på, at den er defekt,« lyder det i et skriftligt svar fra pressekontakt hos Nets Nevena Duric.
Svaret fortsætter:
»Hvis terminalen ikke er defekt, hvad gør så, at teksten pludselig står spejlvendt? Det er ikke til at sige med sikkerhed, men skyldes nok 'elektromagnetisk støj', der forstyrrer.«
Så støder du på sådan en enhed, er der altså ikke umiddelbart fare på færde, men du kunne overveje at tippe forretningen om, at en genstart måske kan afhjælpe problemet.

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.
Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.
Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.
Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.