Netflix forsøger sig med visning af reklamer
Selvom adgang til det populære streamingsite Netflix koster penge, vil tjenesten formentlig ikke forblive uberørt af reklamer. Visse brugere i bestemte områder oplever nemlig allerede nu at få vist reklamer - dog kun for Netflix’ eget indhold.
Det er uklart, hvor i verden man skal befinde sig for at blive én af de uheldige testbrugere, men en enkelt Twitter-brugers frustrationer synes i hvert fald at bekræfte, at forsøgene med reklamer finder sted i USA.
Netflix selv understreger over for flere medier, at det langtfra er sikkert, at forsøgene nogensinde vil blive rullet ud for alle brugere, og fastholder samtidig, at firmaet ingen planer har om at gøre brug af tredjepartsreklamer, som ellers virker oplagt, når man tænker på tjenestens omfattende data om kundernes præferencer og mulighed for at målrette enkelte reklamer til specifikke segmenter.

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.
Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.
Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.
Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.