Netcompanys Digital Post-løsning kæmper med driftforstyrrelser efter hård debut
Ønsker man at forsøge sig med den nye Digital Post-løsning fra det offentlige, kan det blive lidt af en udfordring, hvis man vil logge ind via Netcompany-løsningen mit.dk.
Sitet har nemlig siden lanceringen været præget af problemer i form af såkaldte ‘driftsforstyrrelser', der gør det umuligt at logge ind.
Det er således som borger slet ikke muligt at logge ind via sitet, og i stedet dirigeres man i retning af siderne borger.dk og virk.dk, hvor man alternativt kan tilgå sin digitale post.
Ifølge Computerworld arbejder leverandøren af løsningen, Netcompany, på højtryk for at løse problemerne, der har stået på i omtrent et døgn.
Læs mere her: Efter forsinkelser og ekstra test: Endelig kom ny digital postkasse i luften
Alt i alt må situationen betegnes som noget af en bet for Digitaliseringsstyrelsen, der i efteråret var nødt til at udskyde lanceringen af løsningen på grund af den verserende coronasituation. Styrelsen har således stædigt fastholdt, at løsningen blev klarmeldt af Netcompany tilbage i begyndelsen af november, og at udskydelsen derfor ikke havde noget at gøre med, at løsningen ikke var færdig.
Det er på trods af, at Version2 og DigiTech tidligere har beskrevet, hvordan både landets regioner og kommuner rev sig i håret op til overgangen til den nye system i efteråret.
Mandag morgen var meldingen fra Digitaliseringsstyrelsen da også, at overgangen til den nye løsning var gået rigtig godt, ligesom en række af de implicerede i projektet nærmest fejrede lanceringen på det sociale medie LinkedIn.
Hvornår driftsforstyrrelserne erstattes af en tilgængelig løsning for borgerne vides ikke.
Læs mere om sagen hos DigiTech:
- Kommuner kritiserer kaotisk forløb om Digital Post
- Nu genstarter overgangen til Digital Post: Omfattende test sat i gang på trods af klarmelding i november
- Regionerne rystede af skræk inden lanceringen af Digital Post: Frygtede for patienternes sikkerhed
