Netcompany: Mit.dk-nedbrud skyldtes menneskelig fejl
Årsagen til mit.dks login-fejl og nedbrud skyldtes ifølge leverandøren, Netcompany, en menneskelig fejl. Netcompany er nu i færd med at analysere fejlen yderligere og indrapporterer konklusionen til relevante myndigheder.
Det skriver Computerworld.
Mit.dk gik i luften 21. marts, men i løbet af de første to døgn var det offentliges nye Digital Post-løsning ramt af driftforstyrrelser. Som borger var det således slet ikke muligt at logge ind via mit.dk, og i stedet dirigeredes man til siderne borger.dk og virk.dk, hvor man alternativt kan tilgå sin digitale post.
Læs også: ITU slipper for at skære studiepladser i ny aftale: »Vi ville gerne uddanne endnu flere«
Derudover fortæller en række kilder, uafhængigt af hinanden, til Computerworld, at de mandag morgen ved login på mit.dk kunne se post og data tilhørende andre profiler.
I går lykkedes det så for Netcompany endnu engang at gå i luften med mit.dk. I et skriftligt svar til Computerworld skriver partner i Netcompany Thomas Demant om årsagen til nedbruddet.
»Vi ved med sikkerhed, at problemet skyldes en menneskelig fejl, og vi er fortsat i gang med at analysere problemets fulde omfang.«

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.
Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.
Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.
Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.