NemLog-in-fejl blokerede dagpengerefusion i ugevis: »Dem som skal rette det er gået på ferie«

Plus13. september kl. 04:002
Digitaliseringsstyrelsen
Illustration: PR-Foto.
I mere end to uger kunne danske virksomheder ikke få refunderet syge- og barseldagpenge på grund af et nedbrud i systemet NemRefusion.
Artiklen er ældre end 30 dage

En opdateringsfejl afskar danske virksomheder fra at få refusion for barsels- og sygedagpenge. En gennemgang af forløbet viser, at flere kunder er blevet kastebold mellem Digitaliseringsstyrelsen, Kombit og flere it-leverandører, der er tilsluttet systemet.

I begyndelsen af august måned skriver erhvervsstyrelsen til Kombit, der driver Nemrefusion, for at gøre opmærksom på, at flere virksomheder oplever problemer med at indberette oplysninger i systemet.

Gratis adgang i 30 dage
Tegn et gratis prøveabonnement og få adgang til alt PLUS-indhold på Version2 og Ingeniøren, helt uden binding eller betalingsoplysninger.

Alternativt kan du købe et abonnement.
remove_circle
remove_circle
Har du allerede et PLUS-abonnement eller klip? Log ind east
Tak !
Vi har sendt en kvitteringsmail til .
Du bliver viderestillet til artiklen om få sekunder.
Dit medlemskab giver adgang
Som medlem af IDA har du gratis adgang til PLUS-indhold, som en del af dit medlemskab. Fortsæt med MitIDA for at aktivere din adgang til indholdet.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk
Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til Version2 og Ingeniøren
Fuld digital adgang til PLUS-indhold på Version2 og Ingeniøren, tilgængeligt på din computer, tablet og mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Det seneste nye fra branchen, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre kloge læsere.
2 kommentarer.  Hop til debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
1
13. september kl. 06:28

jeg bliver så træt! Bla fordi jeg er låst ude af MitID pt. Jeg har været rigtig uartig og er taget udenfor Europa og jeg bruger dælme ikke penge på at hænge i timevis i telefonen til supporten! Inden jeg tog afsted hikkede NemID så jeg ikke kunne komme på MinSundhed -app! det tog mindst en halv time at finde ud af at det ikke var mig der klumrede! Og nu det her! Hvad pokker bilder Digitaliseringsstyrelsen sig ind! Det er godt nok mange ressourcer der bliver spildt på at systemerne ikke fungerer! Hvis jeg kunne blev de valgt fra, for mage til ringe service skal man da lede længe efter!!!

2
13. september kl. 08:01

Det er godt nok mange ressourcer der bliver spildt på at systemerne ikke fungerer!

Ressourcer spildt? Men det er jo effektivisering ,-)