NemID ramt af driftsproblemer - prøv igen lyder rådet fra Nets

NemID-loginsystemet har mandag været ramt af driftsproblemer, som betyder, at brugerne i visse tilfælde ikke kan logge ind.

I løbet af mandag har det i perioder været vanskeligt at logge ind på både netbanken og offentlige hjemmesider ved hjælp af NemID. Systemet har været ramt af driftsproblemer, som mandag eftermiddag endnu ikke var løst.

»Vi har haft ustabil drift her til formiddag og også lige nu,« siger kommunikationskonsulent Ulrik Marschall fra Nets til Version2.

Det er uvist, hvorvidt der er tale om de samme problemer både formiddag og eftermiddag, og Nets kan heller ikke sige noget konkret om årsagerne til driftsproblemerne.

»Men NemID er ikke nede. Der er transaktioner, der går igennem, så man kan prøve igen senere,« siger Ulrik Marschall.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (3)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
#1 Anders Christensen

Jeg synes efterhånden det er tåkrummende pinligt med de her "NemID er ikke nede, det virker bare ikke" udmeldinger.

Hvis det hos brugeren opfattes som at tingene ikke virker ved forsøg på login er NemID altså nede.. Efter 3 forsøg var jeg stadigvæk ikke logget ind, men okey, det er jo ikke helt nede når loginskærmen rent faktisk vises!

Selv mødte jeg tidligere en: "Fejl i kommunikationen mellem netbank og NemID. Luk din browser og prøv igen. Fortsætter fejlen, skal du kontakte dit pengeinstitut og oplyse fejlkode APP003."

Min banksælger har heldigvis humor så han grinte og spurgte hvad han dog skulle bruge den oplysning til da han jo alligevel ikke kunne gøre noget ved at NemID er nede..

  • 10
  • 0
#2 Christian Nobel

Jeg skulle betale moms - det endte med jeg måtte gå over i banken og betale der, da Skat jo ligesom ikke venter til Nets får styr på deres rod.

Som jeg sagde til bankdamen, måske jeg skulle skrive en regning til Nets for spild af min tid.

Det er totalt uacceptabelt at man tillader at et foretagende som Nets i den grad spilder borgernes tid og penge - "ikke nede" my bare ass.

  • 14
  • 0
#3 Michael Thomsen

Eksempel: Hvis man åbner et netbank-login, tager telefonen og snakker med den anden ende i ca. 10 minutter og derefter skriver sine loginoplysninger får man EFTER man har tastet den 6-cifrede talværdi ind at vide, at man har været for langsom. Aha! Måske I skulle have oplyst det inden jeg spildte tiden på indtaste jeres 6 cifre? Magen til fejldesign.

  • 1
  • 2
Log ind eller Opret konto for at kommentere