Nedbrud og langsomme svartider giver it-frustrationer i Beskæftigelsesministeriet

Medarbejderne i Beskæftigelsesministeriet klager over langsomme it-systemer. Samtidig har et nyt, dyrt system ført til, at der er skåret i antallet af medarbejdere.

Samme ministerium, som i sin tid satte it-skandaler på danmarkskortet med Amanda, er nu plaget af nye it-problemer, som går ud over medarbejdernes trivsel. Det skriver Politiken.

En trivselsrapport for Beskæftigelsesministeriet viser, at medarbejderne klager over it-systemer, som er langsomme, samtidig med at antallet af medarbejdere er skåret ned.

»Der er mange nedbrud, langsomme svartider. Desuden er systemerne ikke gearet til den slags arbejde, jeg udfører, hvilket gør det unødigt tungt i en travl hverdag,« skriver én af medarbejderne i sit svar i trivselsundersøgelsen ifølge Politiken.

Generelt klager brugerne over nedbrud og langsomme systemer, selvom ministeriet og de tilhørende styrelser har fokuseret på netop it i forbindelse med effektiviseringer.

Helt grelt står det ifølge Politiken til i Arbejdsskadestyrelsen, hvor et nyt system kaldet Proask har været flere år undervejs og har kostet et trecifret millionbeløb. Systemet er endnu ikke taget i drift, og der er heller ingen dato for, hvornår det ventes klar.

Læs også: Arbejdsskadestyrelsens it-system skrider med 9 millioner

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (0)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Log ind eller Opret konto for at kommentere