MySpace har stadig mange besøgende hver måned

50 millioner amerikanere var på det gamle sociale medie i november, og ifølge den seneste ejer af MySpace, så går det faktisk ok.

En gang hørte man dagligt hørte om MySpace, men sådan er det ikke længere. Men en blogger på Wall Street Journal, Mike Shields, har undersøgt sitet, og han har fundet ud af, at det gamle sociale medie stadig lever og har det godt.

50 millioner personer besøger fortsat sitet hver måned – alene i USA, og brugerne har genereret 300 millioner videoviews i november måned.

Så MySpace lever fortsat i bedste velgående her et årti efter News Corp (som også udgiver Wall Street Journal) købte det for 580 millioner dollars. For cirka tre og et halvt år siden blev det solgt videre for 35 millioner dollars til internetreklamefirmaet, Specific Media – hvilket er en kraftig indikation på, at det er gået ned ad bakke for MySpace.

MySpace er gledet et stykke ned reklameverdenens bevidsthed, men ifølge Specific Medias moderselskab, Viant Inc.'s direktør, Tim Vanderhook, så klarer MySpace sig faktisk godt. Især blandt unge unge brugere.

MySpace har haft held med at tiltrække ”pulserende” publikum af 17 til 25-årig, som hovedsageligt er musik- og underholdningsfans. Og de 50 millioner unikke besøgende i USA i november, er en stigning på 575 procent mod den samme måned i 2013.

Udover de unge, ser MySpace en masse tilbagevendende besøgende, som kom meget på siden, da MySpace var kongen blandt de sociale medier i midten af 2000-tallet. Og specielt om torsdagen, af alle dage, kommer mange tilbage på MySpace. Det er tilsyneladende fænometer ”Throwback Thursday”, som er et populært ritual på de sociale medier, som handler om at poste gamle billeder på sociale medier.

Vanderhook fortæller, at MySpace fortsat har over en milliard registrerede brugere og mere end 465 millioner emailadresser alene i USA. Selvfølgeligt har mange dem ikke været aktive i flere år, hvilket direktøren også anerkender. Men han tror i stedet på, at al den registrerede data, som MySpace har samlet gennem årene kan benyttes til et nyt markedsførings initiativ, som han kalder The Advertising Cloud.

Viant kan tage registreringsdata fra flere online medievirksomheder, og sammenligne dem - Vanderhook vil ikke sige, hvem der giver dataene videre, blot at der hverken er tale om Amazon, Facebook eller Google.) Ved hjælp af sammenligningerne, kan man finde ud af, præcist hvor meget mersalg en online reklamekampagne giver. Noget som ganske få virksomheder ud over Facebook kan, forklarer han.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (0)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Log ind eller Opret konto for at kommentere