Microsoft slår igen: Erobrer Google Apps-kunder tilbage

Truslen fra Googles net-baserede kontorpakke Google Apps har fået Microsoft til at gå i offensiven. Nu praler Microsoft med tidligere Google Apps-kunder, som er skiftet tilbage til Microsofts produkter.

Microsoft Office - firmaets guldkalv - har fået konkurrence fra Googles net-baserede Google Apps. Med et helt andet koncept baseret på skyen, og en langt lavere pris end for Microsoft Office, har Google de seneste år fået flere store firmaer ind som kunder, for eksempel hele Berlingske Media i Danmark.

Men nu slår Microsoft igen. Efter i årevis ikke at have gjort sig de store anstrengelser for at sælge Microsoft Office til virksomheder, er firmaet nu ude med en kampagne, der fokuserer på firmaer, som nu skifter fra Google Apps til Microsofts net-baserede pakke Business Productivity Online Suite (BPOS). Det skriver bloggeren og Microsoft-eksperten Mary Jo Foley.

Microsoft har fået nogle af de Google Apps-kunder i nettet, som tidligere blev fremhævet af Google som gode eksempler, og i kampagnen slår Microsoft til tromme for, at de skiftede til Microsoft for at få bedre oppetid.

Ved at grave lidt i historien, viser det sig dog, at Microsoft har et lidt løst forhold til sandheden, skriver Mary Jo Foley. Det var nemlig ikke den begrundelse, firmaet selv havde for at skifte, ligesom det heller ikke drejede sig om et fuldt skift til Microsofts produkter.

Faktisk tilbyder Google også en bedre oppetids-garanti på 99,99 procent af tiden, mens Microsofts lyder på 99,9 procent. Det mener Microsoft dog ikke, at man kan sammenligne direkte, for hos Google tæller et nedetid først med, hvis det har været over ti minutter.

Det er ikke kendt, præcist hvilken aftale, de firmaer Microsoft bruger i reklamerne, har fået. Ifølge Microsoft-bloggeren oplysninger har de ikke fået Microsofts produkter gratis, men til en meget lav pris i forhold til normalprisen.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (6)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Jakob Bruun Hansen

Ifølge Microsoft-bloggeren oplysninger har de ikke fået Microsofts produkter gratis, men til en meget lav pris i forhold til normalprisen.

Det har som bekendt aldrig været nogen stor kunst, at sælge en dollar for 50 cent.. :-)

  • 0
  • 0
Davor Oluja

> Det har som bekendt aldrig været nogen stor kunst,
> at sælge en dollar for 50

Skal vi gætte på Microsoft nok skal skrave en håndfuld kroner ind uanset hvad du har af lomme filosofier.

  • 0
  • 0
Jesper Dam

99.99% oppetid svarer så vidt jeg lige kan regne ud, til omkring 52 minutters nedetid om året.

Så kan jeg egentlig godt forstå Microsoft's kommentar. Hvis man ser bort fra nedetid varende under 10 minutter slipper man lidt for nemt udenom hvad der ellers let kunne bringe langt over en times nedetid /år

  • 0
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere
Jobfinder Logo
Job fra Jobfinder

Call to action

Microsoft Office - firmaets guldkalv - har fået konkurrence fra Googles net-baserede Google Apps. Med et helt andet koncept baseret på skyen, og en langt lavere pris end for Microsoft Office, har Google de seneste år fået flere store firmaer ind som kunder, for eksempel hele Berlingske Media i Danmark. Men
nu slår Microsoft igen. Efter i årevis ikke at have gjort sig de store anstrengelser for at sælge Microsoft Office til virksomheder, er firmaet nu ude med en kampagne, der fokuserer på firmaer, som nu skifter fra Google Apps til Microsofts net-baserede pakke Business Productivity Online Suite (BPOS). Det skriver bloggeren og Microsoft-eksperten Mary Jo Foley. Microsoft har fået nogle ...