Microsoft-modvind i skyen: Tre Azure-tjenester ramt af fejl samme dag

Tre forskellige Azure tjenester måtte i går melde større og mindre fejl til kunderne.

Azure-tjenesterne DocumentDB, App Services og Visual Studio Team Services er indenfor få timer alle blevet ramt af et såkaldt PITSTOP - Partial Inability To Support Totally Optimal Performance.

Det skriver The Register.

Læs også: Krigen om cloudkunder skifter fra pris - nu handler det også om teknologi

Microsoft Azure kører i følge status-hjemmesiden nu efter bogen. Men det var langt fra tilfældet i går, hvor først DocumentDB gav brugerne en fejlbesked, når de forsøgte at tilgå specifikke informationer.

Samtidig kunne brugere i Asien opleve forhøjede responstider, når de tilgik en virtuel maskine i Microsofts sky. En fejl som it-giganten tilskriver problemer med den fysiske infrastruktur i området, skriver det britiske medie.

Læs også: Microsoft går på direkte strandhugst hos Oracles databasekunder med gratis-tilbud

For at fuldende triaden af sky-problemer blev det i Europa umuligt at tilføje nye brugere for kunder, der anvender Visual Studio Team. Fejlen er nu rettet - men ikke før den fik spredt sig til både Australien og USA.

Microsoft har ikke forklaret, om rækken af fejl hænger sammen eller blot er et uheldigt tilfælde.

Følg forløbet

Kommentarer (1)

Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer

JobfinderJob i it-branchen