Microsoft hælder software for 2,7 mio. udover Roskilde Festival

Nålestribet it møder igloo-telte og dreadlocks. Microsoft har i år doneret software for et millionbeløb til Roskilde Festivals tusindvis af medarbejdere og frivillige.

Mens op mod 100.000 gæster nyder musik, dåsebajere og solskin på Roskilde Festival, arbejder cirka 10.000 ansatte og frivillige i baggrunden for at sikre, at festivalen kører som smurt.

Og i år sker det med assistance fra Microsoft, der oplyser at have støttet festivalen med software for 2,7 millioner kroner.

»Der er ingen tvivl om, at når man pludselig får op mod 10.000 nye kolleger, så stilles der enorme krav til kommunikation, koordinering og samarbejde,« udtaler talskvinde for Roskilde Festival, Christina Bilde, i en pressemeddelelse.

Mens Roskilde Festival står på, vokser organisationen bag festivalen fra 45 fastansatte og omkring 1.000 frivillige til mere end 10.000 frivillige. Dertil skal lægges yderligere 15.000, der arbejder frivilligt for festivalen gennem eksempelvis foreninger.

»Tidligere har vores e-mail-løsning ikke haft kapacitet til alle vores frivillige. Det fik mange til at bruge alternative løsninger, og dermed kunne vi ikke bruge nøglefunktioner som lokalebooking og kalenderdeling,« siger Christina Bilde.

Styrker kommunikationen

I år har festivalens egne frivillige fået stillet en bunke it-værktøjer til rådighed fra Microsoft.

Det gælder blandt andet en personlig webmail og adgang til Office Communicator, som er Microsofts professionelle udgave af chatprogrammet Windows Live Messenger.

Ifølge Christina Bilde styrker de nye værktøjer kommunikationen mellem de mange festivalmedarbejdere.

»Nu får vi it-værktøjer stillet til rådighed, som ikke kun gør livet lettere for de mange frivillige og ansatte på Roskilde Festival. Den udbyggede it-infrastruktur vil også indirekte komme festivalgæsterne til gode. De vil opleve en topprofessionel musikfestival af international klasse, hvor musikken er omdrejningspunktet,« siger talskvinden.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (10)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
#1 Peter Jespersen

Mon ikke at det er sådan at det det er ikke er software for 2.7 mio, men derimod software til en markedsværdi af 2.7 mio.

Denne præcisering gør det knapt så oppustet.

Smart træk iøvrigt - hvor har Novell/SUSE og Oracle/SUN forresten været henne ?

  • 0
  • 0
#6 Morten Jensen

-Nu kom Microsoft altsaa foerst, og der skal en rimeligt stor organisation til at faa 10.000/25.000 brugere oprettet, notificeret og supporteret gennem festivallen.

Tag for eksempel et support opkald som begynder saadan her"-Hej, ja altsaa hvor er jeg fuld, og jeg har glemt mit password" "Ok ikke noget problem, hvad er dit brugernavn??" "-Oeh, aeh det kan jeg ikke huske"... Og naar vi saa taenker paa hvor, uhm, taalmodige en del opensource folk er :-)

Saa det var en god ide Microsoft kom med der.

  • 0
  • 0
#9 Martin Bøgelund

Mon ikke at det er sådan at det det er ikke er software for 2.7 mio, men derimod software til en markedsværdi af 2.7 mio.

Markedsværdi fastsættes [i]ikke[/i] ved at kaste sit produkt i grams, og så udsende en pressemeddelelse om at det var 2,7 mio værd.

De 2,7 mio er nok nærmere bestemt ud fra listepriser/vejledende priser.

  • 0
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere