Microsoft bruger Googles nye privatlivsbetingelser til eget reklamefremstød

Microsoft har svaret igen på Googles ændrede privatlivsbetingelser med reklamer i amerikanske aviser, hvor Google revses for blot at ville gøre brugerne til mere værdifulde reklameobjekter.

Microsoft har set sit snit til at lange ud efter rivalen Google, efter Google for nylig ændrede privatlivsbetingelserne for alle Google-tjenesterne. Microsoft har blandt andet kørt annoncer i store amerikanske dagblade, skriver nyhedsbureauet AP.

I annoncerne fremhæver Microsoft, at Googles ændrede privatlivsbetingelser først og fremmest har til formål at give Google mulighed for at indsamle markedsføringsdata på tværs af tjenester som Gmail og Youtube.

»Hvert datapunkt, som Google indsamler og forbinder med dig, øger din værdi over for annoncørerne,« skriver Microsoft i annoncerne ifølge AP.

Microsoft benytter samtidig, og nok ikke overraskende, lejligheden til at fremhæve selskabets konkurrerende tjenester som eksempelvis Hotmail, Bing og Office 365.

Google har formelt begrundet ændringerne i privatlivsbetingelserne med, at selskabet ønskede en ensretning på tværs af tjenesterne, men ændringerne har også medført fornyet fokus på netop problemet med at beskytte sit privatliv over for de tjenesteudbydere, man anvender på internettet.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk

Følg forløbet

Kommentarer (1)

Kommentarer (1)
Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer

Pressemeddelelser

Affecto Denmark reaches highest Microsoft Partner level

Affecto Denmark, a leading provider of data-driven solutions, has reached the highest level in the Microsoft partner ecosystem: Managed Partner.
22. jun 2017

Innovate your business with Affecto's IoT Explorer Kit

Are you unsure if Internet of Things fits your business strategy?
31. maj 2017

Big Data Lake Summit: Fast and Trusted Insights

If you want to outpace, outsmart and outperform your competition in a digital world, you need trusted data that can be turned into actionable business insights at speed.
24. apr 2017