Microsoft bruger Googles nye privatlivsbetingelser til eget reklamefremstød

Microsoft har svaret igen på Googles ændrede privatlivsbetingelser med reklamer i amerikanske aviser, hvor Google revses for blot at ville gøre brugerne til mere værdifulde reklameobjekter.

Microsoft har set sit snit til at lange ud efter rivalen Google, efter Google for nylig ændrede privatlivsbetingelserne for alle Google-tjenesterne. Microsoft har blandt andet kørt annoncer i store amerikanske dagblade, skriver nyhedsbureauet AP.

I annoncerne fremhæver Microsoft, at Googles ændrede privatlivsbetingelser først og fremmest har til formål at give Google mulighed for at indsamle markedsføringsdata på tværs af tjenester som Gmail og Youtube.

»Hvert datapunkt, som Google indsamler og forbinder med dig, øger din værdi over for annoncørerne,« skriver Microsoft i annoncerne ifølge AP.

Microsoft benytter samtidig, og nok ikke overraskende, lejligheden til at fremhæve selskabets konkurrerende tjenester som eksempelvis Hotmail, Bing og Office 365.

Google har formelt begrundet ændringerne i privatlivsbetingelserne med, at selskabet ønskede en ensretning på tværs af tjenesterne, men ændringerne har også medført fornyet fokus på netop problemet med at beskytte sit privatliv over for de tjenesteudbydere, man anvender på internettet.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (1)
Log ind eller Opret konto for at kommentere
Pressemeddelelser

Welcome to the Cloud Integration Enablement Day (Bring your own laptop)

On this track, we will give you the chance to become a "Cloud First" data integration specialist.
15. nov 2017

Silicom i Søborg har fået stærk vind i sejlene…

Silicom Denmark arbejder med cutting-edge teknologier og er helt fremme hvad angår FPGA teknologien, som har eksisteret i over 20 år.
22. sep 2017

Conference: How AI and Machine Learning can accelerate your business growth

Can Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning bring actual value to your business? Will it supercharge growth? How do other businesses leverage AI and Machine Learning?
13. sep 2017