Microsoft bruger Googles nye privatlivsbetingelser til eget reklamefremstød

Microsoft har svaret igen på Googles ændrede privatlivsbetingelser med reklamer i amerikanske aviser, hvor Google revses for blot at ville gøre brugerne til mere værdifulde reklameobjekter.

Microsoft har set sit snit til at lange ud efter rivalen Google, efter Google for nylig ændrede privatlivsbetingelserne for alle Google-tjenesterne. Microsoft har blandt andet kørt annoncer i store amerikanske dagblade, skriver nyhedsbureauet AP.

I annoncerne fremhæver Microsoft, at Googles ændrede privatlivsbetingelser først og fremmest har til formål at give Google mulighed for at indsamle markedsføringsdata på tværs af tjenester som Gmail og Youtube.

»Hvert datapunkt, som Google indsamler og forbinder med dig, øger din værdi over for annoncørerne,« skriver Microsoft i annoncerne ifølge AP.

Microsoft benytter samtidig, og nok ikke overraskende, lejligheden til at fremhæve selskabets konkurrerende tjenester som eksempelvis Hotmail, Bing og Office 365.

Google har formelt begrundet ændringerne i privatlivsbetingelserne med, at selskabet ønskede en ensretning på tværs af tjenesterne, men ændringerne har også medført fornyet fokus på netop problemet med at beskytte sit privatliv over for de tjenesteudbydere, man anvender på internettet.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk

Kommentarer (1)

Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer

Pressemeddelelser

Big Data Lake Summit: Fast and Trusted Insights

If you want to outpace, outsmart and outperform your competition in a digital world, you need trusted data that can be turned into actionable business insights at speed.
24. apr 2017

Welcome to Free course to learn about the combined power of Alteryx and Qlik!

Affecto invites to a free course, where we want to share our knowledge of this self-service analysis platform together with the power of Qlik.
20. apr 2017

Robotics Process Automation (RPA) changes the way organizations think about and perform work at a reduced cost, higher efficiency and greater productivity

Join us for this exiting seminar, which Affecto hosts with our business partner SmartRPA May 3rd, 2017 at 13.00 in Copenhagen.
30. mar 2017