Snart er det helt og aldeles slut med gratis Google Apps til firmaer.
Sådan lød meldingen fra den californiske netgigant i begyndelsen af december, og derfor blæser Microsoft nu til angreb for at score kunder til selskabets konkurrerende cloud-kontorpakke Office 365. Det skriver it-bloggeren Mary Jo Foley.
»Microsoft udvider den gratis prøveperiode på Office 365 Small Business fra 30 til 90 dage i håbet om at tiltrække nogle af de utilfredse Google Apps-kunder,« skriver Mary Jo Foley.
Google kræver fremover 50 dollar per bruger om året fra virksomhedskunder, der benytter Google Apps. De nye vilkår træder i kraft efter nytår og rammer ikke eksisterende Google Apps-kunder.
Dermed skal kampen altså stå om nye kunder, der overvejer at flytte kontorpakken op i skyen.
Om forlængelsen så også er gulerod nok til kunderne, må tiden vise. Efter prøveperiodens udløb vil Microsofts Office 365-løsning til små virksomheder med 72 dollar per bruger om året nemlig stadig være dyrere end Googles tilsvarende produkt.

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.
Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.
Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.
Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.