Microsoft bruger Pepsi-metoden mod Vista-skeptikere

Brugere, der hævdede at foretrække Windows XP frem for Vista, havde intet imod Vista forklædt som en ny version af Windows.

Pepsis udfordring om blindsmagning af Pepsi Cola mod Coca-Cola er en klassiker inden for moderne markedsføring og en lektion i, hvordan forbrugerne kan blive snydt af deres egne smagsløg.

Microsoft har nu kopieret den samme model i et forsøg på at illustrere over for de brugere, der stædigt insisterer på, at Windows XP er bedre end Windows Vista.

Softwaregiganten lod mere end 120 pc-brugere få lov til at prøve en kommende version af Windows med kodenavnet Mojave, skriver nyhedstjenesten CNET.

I virkeligheden var der tale om Windows Vista, men det fik brugerne først at vide, efter de havde givet deres mening om Mojave til kende.

Ifølge Microsoft var flertallet af de XP-brugere, der før testen havde angivet, at de ikke kunne lide Windows Vista, begejstrede for det 'nye' styresystem.

Microsoft vil nu lancere en ny markedsføringskampagne baseret på Mojave-forsøget som forsøg på at rette op på den skepsis, mange brugere fortsat har over for Windows Vista.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (2)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Steen Poulsen

Jeg kan kun sige, at de praktiske problemer med at få kunders gamle software til at virke under vista, taler sit eget sprog, standart fil lokationere er flyttet, begrebet statiske-link forvirrer, man kan ikke installere programmerne under vista o.s.v. listen af "tekniske" problemer er mega lang. - DERFOR - er vista noget bæ. Og de fleste mennesker kan lide at ting har deres plads. I Vista er alt flyttet rundt. Det forvirrer ekstremt meget. Det kan godt være at Vista's indretning logisk set er bedre en tidliger versionere af Windows. Men det gælder jo kun for folk der aldrig har set en computer før. Og der er jo nok ikke ligefrem målgruppen af kunder. - Derfor er vista noget lort. Jeg har prøvet at presse så mange som muligt til at bruge vista - og man bliver altså meget upopulær på det! - Det virker ikke (-som det plejer-) Jeg kan ikke finde ..... - Mit program kan ikke installere ... Hvis folk har lyst til at skifte bilmærke, skal de nok selv bestemme til hvilket og hvornår. Med Vista, har MS lavet et "bilmærke skift" - bare uden kundernes samtykke - Det er det der er problemet med Vista.

  • 0
  • 0
Torben Mogensen Blogger

Det, du beskriver, er at Vista er anderledes end XP, ikke nødvendigvis, at den er dårligere. Hvorvidt Vista er bedre eller dårligere end XP skal jeg ikke udtale mig om, da jeg kun har begrænset erfaring med Vista.

Men det er farligt for MS at gøre tingene alt for anderledes, end deres kunder er vant til. For hvis kunderne skal skifte til noget meget anderledes, kan de måske overveje at skifte til Linux/Open Office i stedet for Vista/Office 7. Et af MS' argumenter mod skift til Linux/Open Office har jo netop været, at der er en betragtelig udgift til omskoling af medarbejdere. Så hvis der også skal omskoles ved skift til Vista, så er dette argument ikke så stærkt længere.

  • 0
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere
IT Company Rank
maximize minimize