Microsoft AI opnår perfekt score i arcade-klassiker

En deep learning-algoritme fra Microsoft har opnået en perfekt score i Ms. Pac-Man.

Microsofts deep learning-algoritme Maluuba har opnået en perfekt score i arcade-spillet Ms. Pac-Man. Det oplyser The Verge.

Algoritmen har således opnået den maksimale score 999.900 på en Atari 2600. En score som mennesker kun skulle have opnået via snyd. Den ultimative highscore er nået ved at anvende en kombination af reinforcement learning og en Divide and conquer metode.

The Verge påpeger, at AI-forskere har en tendens til at afprøve machine-learning-algoritmer på computerspil, fordi spillene er bedre til at efterligne den virkelige verdens kaos - i et kontrolleret miljø - end et statisk spil som skak.

I 2015 lykkedes det Googles DeepMind-algoritme at mestre 49 Atari-spil via reinforcement learning. Læringsmetoden giver positivt eller negativt feedback for hver gang, AI'en løser et problem.

Indtil nu har Ms. Pac-Man dog vist sig som en hård nød at knække, hvilket ifølge The Verge skyldes spillets mangel på forudsigelighed.

Microsofts forskningshold har offentliggjort en video via YouTube, der forklarer nærmere om bedriften.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk

Kommentarer (2)

Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer

Pressemeddelelser

Affecto Denmark reaches highest Microsoft Partner level

Affecto Denmark, a leading provider of data-driven solutions, has reached the highest level in the Microsoft partner ecosystem: Managed Partner.
22. jun 13:45

Innovate your business with Affecto's IoT Explorer Kit

Are you unsure if Internet of Things fits your business strategy?
31. maj 2017

Big Data Lake Summit: Fast and Trusted Insights

If you want to outpace, outsmart and outperform your competition in a digital world, you need trusted data that can be turned into actionable business insights at speed.
24. apr 2017