Medion havner i forbruger-gabestok ved en fejl

15. august 2012 kl. 16:128
Opdateret: Medion, som sælger computere og elektronik gennem Aldi, blev ved en fejl sat i gabestok på Firmatjek.dk.
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Opdatering: Medion i Danmark oplyser d. 17. august til Version2, at firmaet faktisk efterlevede Forbrugerklagenævnets afgørelse, men at dokumentationen for dette ved en fejl ikke nåede frem til den rette hos Forbrugerklagenævnet. Derfor kom Medion i gabestok på firmatjek.dk, men blev fjernet igen, så snart fejlen blev opdaget.

Herunder den oprindelige artikel:

Den tyske pc- og elektronikproducent Medion kan ikke længere prale af god service i Danmark.

Firmaet, som sælger sine produkter i supermarkedskæden Aldi, har nemlig nu papir på at være et sted, man som forbruger skal passe på, efter Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har indlemmet Medion på skamstøtte-hjemmesiden Firmatjek.dk.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Her hænger styrelsen alle virksomheder ud, der ikke retter sig efter Forbrugerklagenævnets afgørelser, og det har Medion ikke gjort i en sag om et fjernsyn, som gik i stykker i løbet af den tre-årige garantiperiode.

Medion tog fjernsynet ind til reparation, men returnerede det uden at problemet var løst. Forbrugerklagenævnet vurderede sagen og besluttede, at Medion skulle betale 2.500 kroner tilbage til kunden, lidt over halvdelen af fjernsynets oprindelige pris, hvilket Medion altså nægter.

Medion er Tysklands største computerproducent og er i øvrigt ejet af Lenovo, som købte hovedparten af aktierne i Medion i 2011.

8 kommentarer.  Hop til debatten
Denne artikel er gratis...

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.

Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.

Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.

Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.

Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
6
16. august 2012 kl. 14:17

Jeg tror ikke at hverken Dell eller Medion er enestående hvad kundeservice angår; prøv f.eks. at checke Asus på trustpilot.dk: http://www.trustpilot.dk/review/www.asus.dk

Essensen af anmeldelserne passer meget godt med mine egne oplevelser...

5
16. august 2012 kl. 13:24

Det er god kvalitet, der som regel bare virker. Men den dag det ikke længere virker, så står forbrugeren med et kæmpe problem og en endnu større regning!

3
Indsendt af Thomas Hansen (ikke efterprøvet) den tor, 08/16/2012 - 06:42

Det gælder for ALLE de Produkter jeg har købt i Aldi, at der aldrig har været problemer i forhold til garanti. Har der været noget som helst, har jeg bare fået produktet ombyttet eller pengene tilbage.

Jeg har aldrig fundet en løsning på at købe reservedele, for de Medion produkter hvor der ikke er garanti, hvilket jeg syntes er lidt surt. Man kan købe reservedelene i Tyskland, men de vil ikke sende til Danmark.

Der må være noget i forbindelse med den pågældende garantisag, som adskiller sig væsentligt, ellers kan jeg ikke genkende Aldi's politik.

8
18. august 2012 kl. 00:26

Jeg har haft meget store problemer med at få aldi og medion support til at følge købeloven, jeg havde købt en bærbar, da den så ikke virkede mere, henvendte jeg til aldi, som så henvist mig til medion support på trods af det ifølge loven er aldi der skal modtage og sørger for sagen.

Jeg havde så store problemer med at få aldi til at følge loven, at jeg til sidst selv henvendte mig til medion for at få løst problemet, bærebaren blev sendt frem og tilbage flere gange, uden løsning, først efter gentage henvendelser til både medion support og aldi hovedkontor lykkes det mig at få den ombyttede til en ny som egenlig har fungeret.

Samtid kender jeg 5 andre, uden relation til hinanden der haft problemer med deres medion udstyr.

Så min medion bærbar var min først og sidste medion produkt.

7
17. august 2012 kl. 13:24

Det var en fejl, at Medion kom på Firmatjek.dk-listen, da firmaet faktisk efterlevede afgørelsen fra Forbrugerklagenævnet, oplyser Medion nu til Version2. Artiklen er nu opdateret med en rettelse.

vh.

Jesper, Version2

1
15. august 2012 kl. 19:58

Hvis de skulle betale den fulde pris tilbage, var det fair nok at være utilfredse med afgørelsen, men der blev kun pålagt at betale, hvad der havde svaret til fjernsynets værdi med den givne alder og uden fejl.

2
15. august 2012 kl. 20:41

Du har købt et produkt som du forventer er fejlfrit de næste 3 år for et hvis beløb.

Jeg er ingen jurist, men for mig lyder det som om at den "uskrevne kontrakt" er brudt, og derfor annuleret. De kan få det defekte TV og kunden kan få sine penge.

Selvom det måske ikke er sådan, så burde det være det......