Opdatering: Medion i Danmark oplyser d. 17. august til Version2, at firmaet faktisk efterlevede Forbrugerklagenævnets afgørelse, men at dokumentationen for dette ved en fejl ikke nåede frem til den rette hos Forbrugerklagenævnet. Derfor kom Medion i gabestok på firmatjek.dk, men blev fjernet igen, så snart fejlen blev opdaget.
Herunder den oprindelige artikel:
Den tyske pc- og elektronikproducent Medion kan ikke længere prale af god service i Danmark.
Firmaet, som sælger sine produkter i supermarkedskæden Aldi, har nemlig nu papir på at være et sted, man som forbruger skal passe på, efter Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har indlemmet Medion på skamstøtte-hjemmesiden Firmatjek.dk.
Her hænger styrelsen alle virksomheder ud, der ikke retter sig efter Forbrugerklagenævnets afgørelser, og det har Medion ikke gjort i en sag om et fjernsyn, som gik i stykker i løbet af den tre-årige garantiperiode.
Medion tog fjernsynet ind til reparation, men returnerede det uden at problemet var løst. Forbrugerklagenævnet vurderede sagen og besluttede, at Medion skulle betale 2.500 kroner tilbage til kunden, lidt over halvdelen af fjernsynets oprindelige pris, hvilket Medion altså nægter.
Medion er Tysklands største computerproducent og er i øvrigt ejet af Lenovo, som købte hovedparten af aktierne i Medion i 2011.