Luftfartsselskabet Cathay Pacific: 9,4 millioner kunder har fået deres data stjålet

Illustration: Wikimedia Commons
Cathay Pacific har lækket pasinformationer på op til 9,4 millioner kunder tilbage i marts. Først nu erkender de hændelsen.

Al pasinformation givet til luftfartsselskabet Cathay Pacific, herunder paskortnumre, navne, fødselsdatoer og adresser kan være kompromitteret. Det afslørede Cathay Pacific i dag. Helt op til 9,4 millioner kunder af luftfartsselskabet kan være påvirket af det store datalæk, som muligvis også indeholder rejeinformation for passagererne samt kommentarer fra kundeservice.

Det skriver The Verge

Firmaet har været ganske lang tid om offentligt at indrømme hændelsen. Det har taget over seks måneder, da firmaet opdagede datalækket tilbage i marts. Det kan potentielt give firmaet problemer med GDPR, da firmaet opererer i Europa.

»Firmaet har ingen beviser på, at nogen personlig information er blevet misbrugt. De påvirkede it-systemer er fuldstændigt separate fra flykontrolsystemerne, og der er ingen trussel mod flyvesikkerheden,« siger firmaet i en udtalelse om hændelsen.

Cathay Pacific har base i Hong Kong, men flyver over hele verden, herunder Nordamerika, Europa, Kina, Taiwan, Japan, Sydøstasien og Mellemøsten.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Følg forløbet
Kommentarer (0)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Log ind eller Opret konto for at kommentere