Lasse laver spil på egen hånd: Fem tips til kommende solo-udviklere
Succeshistorierne om solo-udviklerne, der rammer jackpot med titler som ‘Stardew Valley’ og ‘Undertale’, har vist, at spiludvikling ikke nødvendigvis behøver at være en holdsport. Men hvad kræver det egentligt at gå sin egen vej?
Artiklen er ældre end 30 dage
Han har egentlig en kandidat i Engelsk og Filosofi. Men i løbet af sin studietid har Lasse Zacho Malver ikke bare lært sig selv at programmere spil i Unity. Han udgav også sit debut-computerspil, ‘Calturin’, på den digitale spilbutik Steam, mens han stadigvæk studerede. I sommer blev han færdig på universitetet, og for få uger siden udgav han sit andet selvudviklede spil, ‘Mage and Monsters’.
Og det nye spil har været en væsentlig fremgang for den autodidakte spilskaber.
Abonnementsfordele
Fuld adgang til Version2 og Ingeniøren
Fuld digital adgang til PLUS-indhold på Version2 og Ingeniøren, tilgængeligt på din computer, tablet og mobil.
Kuraterede nyhedsbreve
Det seneste nye fra branchen, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre kloge læsere.
