Kvalitetsjournalistik koster penge - også på Version2

12. september 2022 kl. 03:4555
Paywall Version2
Illustration: Teknologiens Mediehus.
Artiklen er ældre end 30 dage

Det er nok gået de færrestes næser forbi, at det gennem de seneste mange år er blevet en del sværere at gøre medier økonomisk bæredygtige.

Bannerannoncering alene kan ikke trække læsset i et lille sprogområde som Danmark, og derfor møder vi flere og flere betalingsmure. Meget af indholdet på vores søstermedie ing.dk har kostet penge siden 2018, og fra i dag kommer vi også til at “paywalle” en del af artiklerne på Version2.

Teknologi og digitalisering har aldrig fyldt så meget i samfundet, som det gør i dag, og derfor har det aldrig været vigtigere med en kritisk vagthund, der råber højt, når der bliver taget forkerte it-beslutninger, sløset med sikkerheden eller digitaliseret med hovedet under armen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Det vil Version2 fortsætte med at gøre. Men det er dyrt at lave kvalitetsjournalistik om komplicerede emner, og abonnementer er en forudsætning for, at vi kan fortsætte som uafhængigt og økonomisk bæredygtigt teknologimedie.

Abonnementet bliver det samme som på ing.dk - PLUS, kalder vi det. Hvis man allerede har adgang til PLUS-indhold på ing.dk via sit IDA-medlemsskab eller abonnement, så har man det automatisk også på Version2. Alle andre kan få 30 dages prøveadgang, uden binding og kreditkortoplysninger. Priser og detaljer kan ses her

Som abonnent får du også 6 klip til Ingeniørens og Version2s nichemedier i vores PRO-univers om blandt andet compliance, data science og offentlig digitalisering. Hver måned kan du således vælge at læse med på seks selvvalgte artikler fra vores PRO-univers.

55 kommentarer.  Hop til debatten
Denne artikel er gratis...

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.

Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.

Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.

Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.

Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
54
17. september 2022 kl. 11:06

Mon ikke denne probe bør bruges til at nedjustere prisen på abonnement. Der er nok ingen tvivl om det er højt sat, og der må være en break-even et sted. Når det er sagt, så gælder det stadig at: Hvis ting er gratis, er du nok en del af produktet. Moralsk set kan man, i mine øjne, også kun være bekendt at klage over ting, man har betalt for.

55
17. september 2022 kl. 17:37

Jeg har betalt

version2.dkwww.version2.dkagillic.net mail-eu1.agillic.net tracking.ida.dk cookieinformation.com policy.app.cookieinformation.com gemius.pl gadk.hit.gemius.pl google-analytics.comwww.google-analytics.comgoogle.com www-googletagmanager.l.google.comwww.googletagmanager.comgoogletagmanager.comwww.googletagmanager.comida.dk tracking.ida.dk mouseflow.com cdn.mouseflow.com omegacdn.net sni1gl.wpc.omegacdn.net policy.app.cookieinformation.com stackpathcdn.com q5k7g5j5.stackpathcdn.com cdn.mouseflow.com

50
16. september 2022 kl. 13:58

Udover at kræve en absurd høj pris, så bliver man stadig udsat for reklamer selv om man betaler ?, har praktikanten hældt noget i jeres kage i ikke kunne tåle ?....

51
Chefredaktør -
16. september 2022 kl. 15:33
Chefredaktør

Kære Kenneth Graulund Det er helt normalt, at der er annoncer på et medie - også omkring betalingsindhold. Det gælder både online og papiraviser. I starten af onlineæraen kunne annoncer måske nok betale for indholdet alene, men efter tech-giganternes indtog på annoncemarkedet er det ikke længere muligt. Derfor er mange medier - inkl. Version2 - nødt til også at tage penge for indholdet, hvis vi skal kunne opretholde vores medie.

49
16. september 2022 kl. 12:43

Jeg kan som sådan godt forstå, at I gerne vil tjene penge, men jeg forstår ikke hvordan I kommer frem til, at den begrænsede mængde indhold I leverer skal være så mange penge værd.

Vi snakker 4-5 artikler på dagsbasis, hvoraf en del lader til at være oversættelse fra udenlandske medier.

Læg dertil, at sitet er voldsomt langsomt, samt at det bedste ved Version2 (debatten) ikke længere er en prioritet.

52
Chefredaktør -
16. september 2022 kl. 15:45
Chefredaktør

Kære Thomas Bundgaard Angående hastighed på sitet og prioritering af debatten er der andet steds i tråden svaret, at vi arbejder på at forbedre begge dele.

Angående antallet af artikler får du med plus-abonnementet adgang bag muren på både Version2 og ing.dk, lige som du får månedlige klip til vores pro-medier Så ud over, at vi skruer op for Version2's egne artikler, får du adgang til en bred vifte af artikler inden for teknologiens verden. Jeg håber du vil gå på opdagelse i plus-universet via den gratis prøveadgang.

46
16. september 2022 kl. 06:52

Kære Version2 Det bliver så også et farvel og tak fra mig, beklager

Men jeg vil da gerne give jer et bud på, hvad i skulle have gjort, for at beholde nogle af os:

  1. Sørge for at være kritiske. Tit så er der kommentarer fra jeres læsere med opfølgende spørgsmål til en artikel. I griber ikke bolden og - helt ærligt - så burde i vel have haft nogle af disse spørgsmål selv?
  2. Prisen er for høj for artikler der bare oversættes og/eller ikke er kritiske
  3. I skal have fingeren på pulsen. Dvs at i som de første burde have skrevet en artikel om mindre støtte til Datatilsynet. Den artikel kom aldrig, på trods af, at jeres læsere efterspurgte en artikel. Der kom - bevares - en leder på et tidspunkt, men ellers var i håbløst bagud
  4. Hvis jeg betaler et abonnement med penge, vil jeg ikke også betale med data. I får ikke begge dele. Jeg vil ikke betale jer penge for at i kan høste mine data til markedsføring og statistik
  5. Jeg ville ønske at i som tech medie netop havde haft overholdt gældende cookie lovgivning og dataindsamling fra start Det gør i så stadigvæk ikke ved fx at tillade Gemius til at sætte cookies. Det må de ikke uden mit samtykke

Få styr på alt dette og jeg er sikker på vi er nogle, der kommer retur. Men lige nu tipper vægtskålen bare ikke i jeres favør.

Jeg ønsker jer alt det bedste og en bedre kritisk sans i fremtiden

mvh Debbie

53
Journalist -
16. september 2022 kl. 20:42
Journalist

Hej Debbie og andre.

Jeg har som journalist på Version2, fra starten i 2007 til i dag - med fem års pause i midten - svært ved at genkende, at vi ikke benytter læser-indspark i vores dækning. Det har i høj grad været vigtigt i min egen dækning af utallige emner - fra teknologi til dataetik, og meget andet, jeg har dækket undervejs.

Det er måske ikke altid til at se, for der kan være mange veje, der fører til en færdig artikel. Men Version2's debatspor er en uvurderlig inspiration i form af tips og vinkler, man som journalist ellers kunne overse. På redaktionen er vi overvældende glade for læsernes ideer, tips og kritik. Vi har en mail-adresse til samme formål: tip@version2.dk.

PS: Lige nu dækker Version2 gældsområdet i Skat. Her har vi brug for informerede kilder. Skriv gerne til ovenstående adresse.

Mvh Tania/V2

48
16. september 2022 kl. 10:22

Kære Debbie, som Adam synes jeg også det er ærgerligt du vil smutte, men jeg vil gerne lige svare på 4 og 5:

  • Du kan godt blive abonnement uden at godkende cookies til statistik og markedsføring. Vil du eventuelt uddybe, hvis du spørger til andet end cookies?

Som bruger på Version2 kan man også lave meget finmaskede kontaktinstrukser under Tilladelser og Services i din profil, så man undgår mails, der ikke har interresse.

  • Gemius-cookie: Vi bruger Gemius for at være med i Danske Mediers fællesmåling, https://danskonlineindex.dk. Det der sker er, at Gemius indlæses på alle sidevisninger, med "Do not track" parameter, hvis brugeren ikke har accepteret statistik cookies. Det betyder, at der ikke sættes en cookie, medmindre brugeren har accepteret statistik cookies. Ingen data gemmes om brugeren, der bliver kun talt et besøg på den pågældende URL.

Hvis man bruger Firefox, kan man se Gemius som en tracker. Det betyder ikke der sættes en cookie. Men hvis man tidligere har accepteret cookies, og afvist dem senere, ligger der stadig en inaktiv Gemius cookie.

Skriv gerne igen, hvis noget er uklart.

47
Redaktionschef -
16. september 2022 kl. 09:00
Redaktionschef

Kære Debbie,

Jeg er ked af at høre, at du forlader os. Et par pointer herfra, inden vi skilles for denne gang.

Du har ret i, at Version2 må og skal være kritiske, men jeg er simpelthen bare uenig i, at det ikke er tilfældet. Meget kan man kritisere os for, men at vi ikke skulle være, ja, kritiske, kan jeg ikke genkende.

Til din pointe om input fra debatten: Jeg har svært ved at forholde mig til, om vi skulle have haft "disse spørgsmål" selv, når der ikke er konkrete eksempler på bordet. Men når man skriver til en målgruppe af professionelle, vil der altid være pointer og spørgsmål i debatten, der er værd at følge op på. Det gør vi i øvrigt med stor fornøjelse, og input fra debatten indgår meget ofte i vores videre research.

I forhold til Datatilsyn og besparelser linker jeg lige til 3 historier, vi har skrevet om det her: https://www.version2.dk/artikel/eu-datatilsyns-budget-afvist-kan-svaekke-databeskyttelsen-og-underminere-gdpr og her https://www.version2.dk/artikel/venstre-vil-kalde-justitsministeren-i-samraad-om-besparelser-paa-datatilsynet og her https://www.version2.dk/artikel/raadet-digital-sikkerhed-med-opraab-til-politikere-stop-med-skaere-i-datatilsynet og en leder her https://www.version2.dk/artikel/leder-nedskaering-i-datatilsynet-er-et-pinligt-symbol-paa-en-it-forskraekket-regering. Der kommer en mere klokken 10.30 i dag :)

Vi er meget glade for, at du har læst Version2, og jeg håber, vi ses igen en anden gang.

Alt det bedste.

/Adam

43
15. september 2022 kl. 11:18

Interessant. Betaler pt. ikke for nyheder - og ser det heller ikke som noget jeg vil overveje.

I fht. kommentar omkring streaming; her min grænse op til 50 kr. om måneden .. så pt. har jeg kun Amazon Prime og HBO Max (indtil den skifter navn).

Jeg vil komme til at savne V2, men ikke nok til at betale 133 kr./måneden .. og slet ikke efter "revamp" introducerede tidl. på året :-/

42
15. september 2022 kl. 09:37

Jeg synes det er en glimrende ide med betaling for journalistik - det gør jeg flere steder i dag. Men prisen her er helt hen i vejret i forhold til kvalitet og indhold desværre.

Såfremt det bliver lavet om, skal jeg gerne overveje det, men vi snak helt ned omkring 80-90 kroner før jeg vil overveje det i forhold til mediet her.

Layout i V2, nu vi taler om det, er desværre også utrolig forringet i forhold til tidligere. Det er meget sværere at navigere og få overblikket i forhold til tidligere.

Til gengæld ser der ud til at være flere reklamer! Og ja, V2 er et af de eneste steder jeg lader reklamerne komme igennem.

41
15. september 2022 kl. 07:45

V2 er simpelthen blevet alt for ringe til at jeg vil betale for det. For et par år siden måske, men ikke i dag. Der er for meget der bare er ren oversættelse af andres artikler, for dårligt kommentar-spor (nogle har spammet i over 5 år herinde men bliver aldrig stoppet (RUF f.eks.)) og hjemmesiden bliver dårligere og dårligere og langsommere og langsommere som tiden går. For 185,- koster V2 det samme som to til tre af mine streaming tjenester men levere under 1% af mængden af indhold. Fremtiden vil helt sikkert vise at I ville have tjent mere og have haft flere læsere hvis prisen var lavere.

32
14. september 2022 kl. 12:52

Det var ikke mig, der opfandt koblingen til IDA - men hvis man synes, IDA-medlemmer bør have privilegeret adgang til version2, må det vel være fordi man opfatter det som et medlemsblad? Ellers er der vel ikke nogen grund til at blande IDA ind i debatten.

45
15. september 2022 kl. 11:51

men hvis man synes, IDA-medlemmer bør have privilegeret adgang til version2, må det vel være fordi man opfatter det som et medlemsblad?

Min arbejdsgiver betaler for min adgang til Computerworld, DigiTech, DataTech og ITWatch. Det gør ikke dem til "interne medlemsblade" for min arbejdsgiver.

36
Chefredaktør -
14. september 2022 kl. 17:19
Chefredaktør

IDA køber skam abonnementet til deres medlemmer hos Teknologiens Mediehus. Teknologiens Mediehus er et A/S, delvist ejet af IDA, og med redaktionelt frihedsbrev således, at det suverænt er mediehusets redaktionelle ledelse, der lægger den journalistiske linje og beslutter hvad der skrives og ikke skrives om. Det gør vi ud fra en mission om at kvalificere den teknologiske udvikling bl.a. gennem kritisk fokus på teknologiudviklingen og -anvendelsen og rammerne omkring denne.

Mvh. Trine Reitz Bjerregaard, chefredaktør

24
13. september 2022 kl. 12:09

Ja, det var så det. Tak for denne gang v2.dk

konto slettet

18
13. september 2022 kl. 08:42

Det er simpelt hen for dyrt. Der er færre og færre artikler på v2, og alt for meget forsvinder i pro medierne hvor jeg skal bruge 2-5 forskellige for at dække interesserne af. Jeg kigger desværre mere og mere uden for landets grænser. Jeg støtter gerne national kvalitetsjournalistik, men hold op man kan købe megen journalistik og teknisk indsigt i verden for ~20k kr.

20
13. september 2022 kl. 09:57

-- men det er så en af glæderne ved at være med i fagforeningen IDA. Man kunne godt få lidt fornemmelse af, at der er mange gratister her.

28
14. september 2022 kl. 07:41

-- men det er så en af glæderne ved at være med i fagforeningen IDA. Man kunne godt få lidt fornemmelse af, at der er mange gratister her.

Mediehuset får i 2022 ca. 4,4 mio. kr. i mediestøtte.

Det er vel fair nok, at skatteborgere - som ikke er medlem af IDA - også får noget for dette - det skal vel ikke blot være statsstøtte til IDA's interne medlemsblad?

Helt generelt synes jeg, det er en gråzone med paywalls på medier, der modtager statsstøtte. Det er svært at argumentere for, hvorfor man både skal have statsstøtte og betaling fra læserne.

34
14. september 2022 kl. 15:05

Jo men er der ikke snart statsstøtte til alle medier (TV2, Politiken)? - ellers ret enig BTW

31
14. september 2022 kl. 12:41

det skal vel ikke blot være statsstøtte til IDA's interne medlemsblad

Der er fire-fem sider i Ingeniøren som har med IDA at gøre. Mig bekendt betaler IDA annoncekroner til Ingeniøren for de sider. Men at kalde det for et internt medlemsblad når alle og enhver uden tilhørsforhold til IDA kan købe abonnement er at stramme skruen så kærven går i stykker.

30
14. september 2022 kl. 12:14

det skal vel ikke blot være statsstøtte til IDA's interne medlemsblad?

God punchline, selvom pointen ikke rigtig holder. Diverse dagblade modtager statsstøtte og du skal stadig betale dem penge for at få lov at læse (undtaget en lille sjat gratis artikler på deres www, som vel kan betegnes som en slags marketing).

Det er svært at argumentere for, hvorfor man både skal have statsstøtte og betaling fra læserne.

Der fandtes vist også statsstøtte dengang aviser kun fandtes i papirform. Dengang var der ingen, der havde nogen forventning om gratis uddrag man bare kunne hapse i kiosken som skatteyder.

29
14. september 2022 kl. 08:23

Helt generelt synes jeg, det er en gråzone med paywalls på medier, der modtager statsstøtte. Det er svært at argumentere for, hvorfor man både skal have statsstøtte og betaling fra læserne.

Helt enig..

Og så skal man oven i købet også STADIG se på bannerreklamer, selvom man er logget ind..

22
13. september 2022 kl. 11:03

men det er så en af glæderne ved at være med i fagforeningen IDA. Man kunne godt få lidt fornemmelse af, at der er mange gratister her.

Nu er det jo ikke alle brugere af Version2 der er ingeniører eller passer ind i IDA....

16
13. september 2022 kl. 08:01

Jeg kan godt se at overskuddet for mediehuset var lav i 2020, men i 2021 var det på 9 mill. kr. og I forventer 5-6 mill. kr. i 2022. Hvor er det I mangler penge, siden der skal betales for mere indhold? Kommer der mere indhold, eller ... ?

13
12. september 2022 kl. 16:52

Lige nu er alting dyrt, men 185 kr for at læse V2 er godt nok deroppe af. Ja, du får også en masse andet, som jeg personligt er helt uinteresseret i, måske udover ing.dk... hvis det kostede halvdelen, og så kan de fjerne deres klip og andet snask, så ville jeg overveje det, men 185 kr for et medie ? nope.

11
12. september 2022 kl. 16:14

Jeg er jyde, jeg er sparsommelig, jeg er nærig, jeg hader at skulle af med penge (med mindre det er til gammel ost) ... men egentlig synes jeg ikke, at det lyder specielt dyrt.

10
12. september 2022 kl. 15:51

Holy s... det er dyrt

12
12. september 2022 kl. 16:27

Med fare for at nedkalde mig hele brugerskarens vrede - men hvad er dyrt?

  • I forhold til et streaming abonnement på film eller musik?
  • I forhold til en TV pakke?
  • I forhold til cw.dk, der koster 285,- pr. måned?

Jeg er som mange andre heller ikke vild med det nye CMS / layout og har da også brokket mig i disse spalter, da det blev lanceret. Men jeg synes det er fint, at vi har et lokalt og nogenlunde uafhængigt medie om IT, der ikke bare er for 'corporate it' men også lader ægte nørder kommer til orde og sågar også ikke-it-folk, der har en mening om IT og hvad det gør ved vores alle sammens samfund.

44
15. september 2022 kl. 11:29

I fht. det er nyheder der typisk lige kan læses i forb. med arbejdet .. eller i aftentimerne hvor man lige skal have en mental pause.

Det mest interessante på V2 har været blogindlæg .. relevante nyheder har desværre længe været underlagt en betalingsmur på CW .. som også er helt hen i vejret.

Er nok bare gammeldags .. nyheder, i min optik, bør flyde frit .. og så må de respektive nyhedsudgivere finde en model der tilgodeser dette .. det gør også slutoplevelsen det bedre, når man så kan dele en interessant artikel uden risiko for, at evt. interesserede bliver ramt af en betalingsmur.

39
15. september 2022 kl. 07:35

I forhold til et streaming abonnement på film eller musik?

45 kroner for adgang til Prime med verdens dyreste serier vs. 185 for adgang til V2? Ekstremt dårlig sammenligning. V2 levere ikke nær 1% af den service en streaming tjeneste gør.

9
12. september 2022 kl. 15:45

185,-/md virker som en meget høj pris i online tider. Hvorfor ikke et meget billigt abonement for at bare læse nyhederne online på web? Ikke noget med app og alt muligt andet.

Det virker som om at prisen er sat ud fra en cost og så har man fundet på alt muligt man tror folk vil betale for. Hvilket også kan være fair nok. Men udbyd/efterspørgsel.

Det bliver et nej tak her.

19
13. september 2022 kl. 09:42

Helt enig. Jeg bruger hverken app, e-avis eller klip. Bruger meget sjældent ing.dk, så et billigere abonnement der kun giver adgang til Version2.dk ville gøre det mere spiseligt og interessant for mig. Ikke med de nuværende abonnementer.

8
12. september 2022 kl. 15:13

Farvel og mange tak til Version2. Det var godt, så længe det varede.

7
12. september 2022 kl. 15:08

Det må også være en fejl at låste artikler ikke er tydeligt markeret. Det er vel at snyde annoncører hvis man tæller klik på artikler som folk ikke (kan) læse(r)

14
Chefredaktør -
12. september 2022 kl. 19:09
Chefredaktør

Kære Ole Jensen

Det er ikke en fejl, at vi ikke markerer, om der er tale om betalingsartikel eller ej. Her følger vi den standard, der er mest udbredt hos danske medier, og som vi antager at vores brugere er vant til. Årsagen til dette valg er først og fremmest, at det er begrænset hvad vi kan fremvise af artiklen på forsiden. På artikelsiden, du klikker dig ind på, vil du kunne læse underrubrik, første lille del af artiklen, debatten og relaterede artikler - og derudfra vurdere, om du vil tegne et gratis prøve-abonnement eller købe fuldt plus-abonnement. Det er selvfølgelig rigtigt, at det giver et ekstra klik hos os, men vi skelner i vores målinger mellem kliks og læsninger - og arbejder selvsagt efter at få flest mulige af sidstnævnte, så vores journalistik kommer bedst muligt ud og leve og gøre en forskel.

Mvh. Trine Reitz Bjerregaard, chefredaktør

40
15. september 2022 kl. 07:37

vi skelner i vores målinger mellem kliks og læsninger

Er det også de tal i tager penge for hos annoncør så? Ellers er det at snyde med tallet.

27
13. september 2022 kl. 21:45

Her følger vi den standard, der er mest udbredt hos danske medier, og som vi antager at vores brugere er vant til.

Det må godt nok være meget selektivt de steder du kigger på så. Selv på ing.dk kan I jo fint finde ud af det. Andre medier kan også godt finde ud af det. Så jeg vil kalde det for en beslutning frem for at holde sig til en standard eller bare noget vås...

Andre steder kalder man det for clickbait...

35
Chefredaktør -
14. september 2022 kl. 16:59
Chefredaktør

Kære debattører Vi har besluttet os for at genbesøge beslutningen om at droppe markering af, om en artikel er låst eller ej. Flere har henvist til ing.dk, hvor vi ganske rigtigt markerer det i dag. Vi har i vore nye CMS forsøgt at holde os til et så rent udtryk som muligt, men måske har vi ryddet for meget op. Vi kigger derfor nu på en løsning.

Mvh. Trine Reitz Bjerregaard, chefredaktør

26
13. september 2022 kl. 18:18

Her følger vi den standard, der er mest udbredt hos danske medier, og som vi antager at vores brugere er vant til

Ovre på ing.dk kan de godt finde ud af at markere det som en 'Plus' artikel: Fint lille blåt skilt øverst til højre :-)

25
13. september 2022 kl. 12:31

Det er en umådeligt frustrerende oplevelse for brugeren - "klik, skuffelse". Jeg kan ikke forestille mig, det giver særlig mange nye abonnenter.

JP brugte oprindeligt et tydeligt hint om, at artikler var bag betalingsmur - den dag de droppede dette og da jeg tilstrækkeligt mange gange havde ramt "prøv for bare 1 krone og bliv klogere" i stedet for artiklen, jeg klikkede på, skiftede jeg i irritation øjeblikkeligt til Berlingske som primær dansk nyhedskilde. Her kan man tydeligt se en angivelse.

Umiddelbart efter tegnede jeg et abonnement, da pris var rimelig og indholdet i markant højere kvalitet end jeg havde været vant til fra JP. Er der fortsat her flere år senere. Det er den eneste måde at sikre betalende kunder - ikke ved at lægge fælder ud selvom andre måske gør det sådan også.

23
13. september 2022 kl. 11:57

Computerworld kan godt finde ud af at markere deres artikler.

21
13. september 2022 kl. 10:02

Det er åbenlyst muligt og enkelt, både EB og Berlingske kan finde ud af det. Det kan godt være at den er mig, men jeg synes faktisk at det er uartigt, det er faktisk manglede (falsk) varedeklaration

17
13. september 2022 kl. 08:29

Det er ikke en fejl, at vi ikke markerer, om der er tale om betalingsartikel eller ej. Her følger vi den standard, der er mest udbredt hos danske medier

Og den standard der er mest udbredt er den der giver flest klik.

4
12. september 2022 kl. 14:46

Det er ikke noget, jeg vil (kan) bruge 132,50 på hver måned. Ked af det, men farvel.

5
12. september 2022 kl. 14:53

Hvordan sletter jeg min konto på Version2?

2
12. september 2022 kl. 13:01

Det er lidt trist, at disse ændringer kommer kort tid efter, at I har gjortet sitet langsommere og kedeligt i layoutet, samt forvist blogs fra forsiden. Version2 fra før det nye CMS var mere værdi for pengene.

15
12. september 2022 kl. 19:53

Ja, vi kæmper med hastigheden på Version2, og især i dag har den været helt gal. Vi arbejder ihærdigt på at fixe det.

Blogs er ikke forvist fra forsiden. De bliver dels blandet med det øvrige indhold, og samlet i den boks, der tidligere i dag hed "Nyeste opinion". Den er nu blevet omdøbt til "Nyeste blogindlæg", så det burde være nemmere at finde. Den er lige ved siden af debatten på forsiden. Skriv gerne mere specifikt, hvad du savner.

33
14. september 2022 kl. 13:31

Jeg kunne godt savne, at man fik et bedre overblik over de seneste blog- og debatindlæg. Se hvordan siden så ud for et års tid siden:https://web.archive.org/web/20211118011821/https://www.version2.dk/blogs

  • meget mere overskueligt; man fandt hurtigt den debat, man ville følge med i. Eller det var nemt at få øje på en debat, der var interessant.

Siden virkede mere levende, hvor den i dag ved første øjekast virker ret død; man skal grave meget mere, for at finde frem til det, man følger med i.

38
14. september 2022 kl. 17:53

Hej Sven, vi er enige med dig i, at sammenlægningen af blogs og debat ikke fungerer. Det bliver skilt ad igen i løbet af efteråret, så overblikket over blogs bliver på en side, og man nemt kan overskue ny debat på en anden side.

3
12. september 2022 kl. 14:31

Ikke nok med at sitet er blevet langsommere, så bliver jeg konstant nødt til at force-refreshe cachen for at kunne læse de seneste nyheder eller kommentarer. Ikke ligefrem en oplevelse jeg ønsker at bruge knap 200kr/md på.

37
14. september 2022 kl. 17:47

Hej Frederik, vil du ikke skrive til support@ing.dk med dine cache-problemer, dem vil vi gerne høre mere om og afhjælpe.

1
12. september 2022 kl. 10:57

Egentlig et fint bytteforhold. Så håber på flere dybdeborende artikler, mere research, mere selvstændig journalistik også selvom det er 'ovenpå' allerede annoncerede nyheder. Og bare rolig - læserne her er gode til at give feedback hvis (når) I træder ved siden af de teknologiske trædesten :)