Konsulenthus mister medarbejder til kræft og donerer 750.000 kroner

Det københavnske it-konsulenthus Kraftvaerk donerer trekvart million kroner til børnekræftorganisation. Virksomheden har selv haft den alvorlige sygdom tæt på.

It-konsulenthuset Kraftvaerk donerer nu 100.000 euro eller cirka 750.000 kroner til børnekræftsorganisationen Familier med Kræftramte Børn og bliver samtidig hovedsponsor for organisationen.

Det oplyser det københavnske firma i en pressemeddelelse.

Kraftvaerk lever af at levere webløsninger baseret på Microsoft-teknologi, men sidste år skete der noget, som fik virksomhedens fokus drejet væk fra udelukkende at skabe vækst og overskud til aktionærerne.

»Det pludselige tab af en ung og vellidt medarbejder kom som et chok for hele virksomheden. Det satte en masse tanker igang i forhold til det fælles ansvar, vi har til hinanden og til samfundet, både som individ og som virksomhed. Derfor har vi ændret virksomhedens målsætning og valgt at støtte Familier med kræftramte børn med penge og manpower, så organisationen kan forsætte dens gode arbejde,« udtaler direktør i Kraftvaerk, Otto Andersen, i pressemeddelelsen.

Kraftvaerk har efter eget udsagn i løbet af 2013 sat gang i flere initiativer til fordel for Familier med Kræftramte Børn, blandt andet køb og afholdelse af en cirkusforestilling med Cirkus Arena.

Virksomheden har blandt andet leveret en ny CMS-platform baseret på Umbraco til Ikast-Brande Kommune.

Læs også: Ikast-Brande flytter 4.800 sider over på dansk CMS

Kraftvaerk mister medarbejder til cancer og donerer 100.000 euro til Familier med kræftramte børn.

(København d. 23 juli) IT konsulenthuset Kraftvaerk har doneret et kontantbeløb på €100.000 til Danmarks største børnekræftsorganisation ”Familier med kræftramte børn” og bliver samtidig hovedsponsor for organisationen.

Det danske IT konsulenthus har ligeledes dedikeret hundredevis af arbejdstimer fordelt på
forskellige initiativer, til fordel for Familier med kræftramte børn.

Kraftvaerk som til dagligt specialiserersig i at udvikle IT forretningsløsninger til det danske erhvervsliv og en række danske kommuner, har igennem de sidste 10 år arbejdet målbevidst efter devisen om, at skabe vækst og overskud til virksomhedens aktionærer, ikke desto mindre har virksomhedens fokus ændret sig efter, at en tragisk hændelse indtraf i 2012.

Direktør for Kraftvaerk, Otto Andersen:

”Det pludselige tab af en ung og vellidt medarbejder kom som et chok for hele virksomheden. Det satte en masse tanker i gang i forhold til det fælles ansvar vi har til hinanden og til samfundet, både som individ og som virksomhed. Derfor har vi ændret virksomhedens målsætning og valgt, at støtte Familier med kræftramte børn med penge og
manpower, så organisationen kan forsætte dens gode arbejde.”

Det frivillige arbejde
Kraftvaerk har i løbet af 2013 iværksat en række initiativer, som har været med til at rejse penge og skabe opmærksomhed for Familier med kræftramte børn, herunder køb og afholdelse af en cirkusforestilling med Cirkus Arena, deltagelse i velgørenhedsarrangementer, bortauktion af diverse gavekort på Lauritz.com, afholdelse af foredrag med kendte personer og deltagelse i den landsdækkende SuperInvestor konkurrence på NOVA FM og meget mere– Alt
sammen til fordel for kræftsyge børn.

Kurt Hansen, formand for FMKB udtalte efter checkoverrækkelsen ; ”Det er med stor ydmyghed og enorm glæde at jeg på vegne af FMKB modtager det meget flotte beløb. Jeg glæder mig meget til at beløbet skal ud og arbejde til fordel for vores mange medlemmer over hele landet – en endog meget stor tak til Kraftvaerk A/S og etstort tillykke med Deres
udnævnelse som jubilæumshovedsponsor.”

Jens Blauenfeldt modtog beløbet
Checkoverrækkelsen fandt sted i anledning af den årlige julemandskongres på friluftsscenen på Bakken, hvor FMKB ambassadør Jens Blauenfeldt blev udnævnt til årets æresjulemand for hans indsats til fordel for de kræftramte børn og FMKB. Tidligere er personer som Mimi Jakobsen og Naser Khader udnævnt som årets æresjulemand.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (2)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Log ind eller Opret konto for at kommentere