

Digitaliseringsstyrelsens vicedirektør, Adam Lebech, kunne fra scenen på årets Offdig-konference i Odense i sidste uge fortælle, at kommunerne var behørigt varslet om det pres, der ville opstå i landets borgerservice-tjenester ved overgangen til MitID.
Men ifølge Kommunernes Landsforening (KL) har det været næsten umuligt for borgerservice at planlægge, hvor mange medarbejdere der var behov for.
- emailE-mail
- linkKopier link

Fortsæt din læsning
- Sortér efter chevron_right
- Trådet debat
Enig. Det er jo aldrig "nogens ansvar", også selv om det er åbenlyst, at forsinkede projekter presses igennem, samt borgerne ender med ansvaret. MitID var en katastrofe hvor de stakkels folk der skulle møde op på "Borgerservice" fik stillet nogle dybt personlige spørgsmål i lokaler der ikke var indrettet til et sådant formål. Jeg vil dog rose borgerservice , de var desperate og villige til at løse et "stort" problem som MitID skable.
Det er meget uklædeligt af Digitaliseringsstyresen at forsøge at kaste ansvaret over på kommunerne....