Københavnske mænd elsker LinkedIn

Seks ud af ti københavnere har en profil på et socialt netværk, og hovedstadsbeboerne dominerer de professionelle netværkstjenester, viser tal fra Danmarks Statistik.

28 procent af de 25-44-årige bruger professionelle netværkstjenester. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik.

Tallene viser, at københavnere er mere aktive på de sociale netværk generelt. 60 procent af københavnerne har nemlig en profil på et socialt netværk. Det er hele syv procentpoint foran Nordjylland, der er den næstmest aktive region på de sociale netværk. På samme måde er borgere i region Hovedstaden også langt mere aktiv på de professionelle netværkstjenester – her er mere end hver femte aktiv.

Mens mænd og kvinder i alderen 16-89 år ligger tæt på hinanden, når det kommer til, hvor mange der er på sociale netværk i alt, med henholdsvis 53 og 55 procent, så er der langt flere mænd til stede på de professionelle netværkstjenester. Her er 19 procent aktive, mens kun 11 procent af kvinderne er til stede på sider som Linkedin.

Samtidig viser tallene, at de professionelle netværkstjenester er langt mere udbredte blandt personer, der har opnået en højere uddannelse end grundskolen. Faktisk har næsten en tredjedel af alle 16-89-årige med en videregående uddannelse en profil på de professionelle netværkstjenester.

De professionelle netværkstjenester, der er blevet spurgt til i undersøgelsen, er konkretiseret med eksemplerne Linkedin, Ecademy og Xing. De to sidstnævnte, der er mindre udbredte i Danmark, er inkluderet for at spørgsmålene er sammenlignelige med spørgeskemaundersøgelser på tværs af Europa.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (0)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Log ind eller Opret konto for at kommentere