Kæmpe interesse for Coding Pirates Game Jam - billetter revet væk på knap to timer

Illustration: Screendump
Spiludviklingskonkurrencen Coding Pirates Game Jam er så populær, at piraterne bag gerne vil etablere flere events.

Coding Pirates har overvældende succes med deres gamejams, som afholdes i Aalborg, Aarhus, Odense og Lyngby.

Tirsdag kl. 11 udbød pionererne inden for kodelæring 115 pladser til et jam, som afholdes 17.-18. november hos Microsoft i Lyngby, og pladserne var revet væk i løbet af 1 time og 53 minutter.

Coding Pirates Game Jam er en spiludviklingskonkurrence, som i alt varer 24 timer. Sammen med en hel masse andre børn samles man i grupper og udvikler et produkt, som vil blive vurderet af en jury.

»Vi er superglade for, at det er populært. Både børnene og de frivillige synes, det er et supersjovt event,« lyder det fra Kristoffer Rath Hansen fra Coding Pirates System Administration.

På baggrund af den store interesse overvejer Coding Pirates at oprette flere hold.

»Jo flere frivillige der er, desto mere kan vi også udvide. Ikke kun til sådanne events her, hvor der er hurtigt udsolgt, men også til vores normale klubaftener, hvor vi mange steder i København har ventelister,« lyder det fra Kristoffer Rath Hansen.

Der er præmier inden for flere forskellige kategorier. Alle tilmeldte får en goodiebag, en Coding Pirates Game Jam-T-shirt samt en masse andre overraskelser og gode oplevelser, lover piraterne.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (2)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Carsten Svendsen

Nu er der der en lille lem åben for at jeg kan have taget fejl, men det virker som om der er tale om 24 timer i streg.

Er det tilfældet synes jeg det er et ganske forkert signal at sende til den næste generation at man i hyggeøjemed bare kan give den gas i 24 timer hvis det er de vilkår der er.

Vi prøver mere og mere at fitte vores analoge eksistenser ned i den digitale verden vi har skabt os. Vi skal være mere og mere effektive og robuste med stress som tit bliver en følge.

Selv de helt store som eksempel Elon Musk magter ikke at ignorere de analoge og menneskelige behov som søvn. Han må tage søvnmedicin for at sove, kalder folk der prøver at redde børn for pædofile (et skud i foden) og kommer med ulovlige kommentarer omkring Tesla aktier og skyder sig i den anden fod.

Det er nok ikke kun grundet mangel på søvn er jeg klar over, men det er ret sandsynligt at det er medvirkende til hans lidet fornuftige handlinger.

Derfor lad os nu huske vi er runde, bløde analoge entiteter der bør tilpasse den digitale verden til os frem for det er os der prøver at fitte og presse os ned i den hårde digitale firkantede form.

  • 0
  • 0
Kristoffer Hansen

Selve konkurrencen løber over 24 timer, og selvom de ikke får lige så meget søvn som en normal nat så får de stadig sovet lidt. Der er indrettet soverum, og der er frivillige der siger at de skal gå i seng hvis vi kan se de er trætte (og ja, de frivillige sover også, men lidt på skift så der altid er nogen oppe).

Det er bestemt heller ikke noget man skal gøre hver weekend, men der er her tale om 1 eller 2 gange om året (2 gange i Aarhus, 1 gang i resten af landet).

Det er i øvrigt ikke unikt - faktisk hvis man tager til nogen af de andre Game Jams der normalt bliver holdt er det ikke unormalt at det er 48 timer - og der er endda nogen af dem der varer en uge. Vi valgte at lave det 24 timer hos os.

Det at lave Game Jam er en fed oplevelse, både fordi det er rigtig hyggeligt, men også fordi at børnene elsker det. Jeg har på et tidspunkt haft et barn der er kommet og har sagt til mig at det var bedre end juleaften.

  • 0
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere