Just-Eat sender mailbøvs til tusinder af kunder

En endnu ukendt fejl fik flere tusinde mails til at hobe sig op hos Just-Eat. Det resulterede i, at kunder modtog op til 21 mails på en gang.

Flere tusinde Just-Eat-brugere modtog i går adskillige mails fra fastfood-bestillingssiden. De mange mails havde af en endnu ukendt årsag hobet sig op i løbet af flere uger, og blev først sendt ud i går.

Casper Vestereng, presseansvarlig for Just-Eat, fortæller til Version2, at fejlen berører et par tusinde Just-Eat-kunder. De mange mails er påmindelser om at vurdere den mad, kunderne har bestilt på siden inden for en periode på mellem et par uger og en måned, fortæller han.

Flere kunder var dog bekymrede for, om deres brugere var blevet hacket, om deres kort var blevet misbrugt eller der var sket andre underlige ting med deres bruger. Casper Vestereng understreger dog, at de mange udsendte mails ikke er kvitteringer, men blot påmindelser om at huske at vurdere maden. Noget, alle kunder typisk får noget tid efter maden er spist.

På take away-sidens Facebook-profil har flere kunder brokket sig over de mange mails. Alligevel er seneste udmelding fra firmaet ikke om mails, men om herrehåndbold og i øvrigt fra i mandags. Med over 33.500 fans i skrivende stund kunne Facebooksiden ellers have været en effektiv måde at informere en stor del af kunderne på.

»Vi kommer normalt med en opdatering en gang om dagen. Vores vurdering er, at fejlen kun berører et par tusinde, og ved at opdatere vores status om det, vil det ryge ud til mere end 33.000,« siger Casper Vestereng til Version2 og fortsætter:

»Jeg havde faktisk skrevet en opdatering i går omkring det, men lod være, for ikke at forstyrre alle mulige, der ikke er berørt. Det er ellers noget vi gør meget ud af, når der er større ting, der berører alle kunder.«

Problemet med mailudsendelse tirsdag kommer i forlængelse af kapacitetsproblemer på årets traditionelt travleste fast food-dag, 1. januar. Her var der mange kunder, der havde problemer med at få bestillinger igennem. Derfor ville Version2 gerne have en kommentar fra Just-Eat omkring årets to it-problemer, men firmaets administrerende direktør, Mads Eriksen, er i øjeblikket i England, hvorfor det ikke er muligt at få en kommentar.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (10)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Anders Nielsen

Jamen dog. Får helt lyst til pizza af at læse denne nyhed. Jeg forstår dog ikke, at Just-Eat er blevet sådan en stor succes. Det er da til enhver tid hurtigere at bestille ved at gribe knoglen - så tager det højst 15 sek. Men fint for dem at der åbenbart er et marked for onlinebestillinger. :)

  • 0
  • 2
Kim Dyrby

Jeg går ud fra du mener at det er hurtigere at ringe til det sted man bestiller sin mad fra? Det vil jeg give dig ret i, også er jeg ligeledes meget uforstående over for deres succes.

Kan huske en dag jeg havde glemt mit password, og deres ”Glemt Password” funktion ikke virkede. Jeg fik fat i deres support hvor jeg spurgte om mit password, også skrev hun det til mig efter 5 min, uden nogle form for spørgsmål end min e-mail. Til at starte med tænkte jeg ikke videre over det ind til bag efter.

1) Hvorfor kan de se mit password?
2) Hvordan kunne de vide at det var mig, når jeg oven i købet ikke sad der hjemme?

Også undrer det mig at siden stadigvæk efter flere år mangler masser af funktion til at finde forskellige restauranter, åbningstider og meget mere. Tror aldrig sket hvis der var lidt konkurrence på marked.

Når det så er sagt, så er det da rart at vide hvorfor jeg pludselig fik 2 – 3 mails frem på en gang. :)

  • 0
  • 0
Rune Larsen

Der er også den fordel ved just-eat at du kan se menukort fra de steder du bestiller (Hvis du ikke har et stamsted og dermed et menukort). Og som Thomas skriver er kontanter også ved at være en sjældenhed for mange :)

  • 3
  • 0
Per Sikker Hansen

Ydermere er Just-eat en godsend når man er væk hjemmefra -- fx til konference, hackmøde nede i LUG'en, eller i en kælder hos nogle kammerater med karakterskemaer og terninger klokken øv om natten og en stor trang til ost og cola.

Så slår man nemlig bare nemt op hvad der er af åbne steder i nærheden, og kan se nøjagtigt hvad de har at byde på, hvor lang bestillingen varer i forhold til din fysiske lokation, etc. Og det hele kan ordnes diskret og uden at forstyrre hvadend festivitas der foregår udenfor skærmen.

  • 0
  • 0
Chano Klinck Andersen

Til at starte med tænkte jeg ikke videre over det ind til bag efter.

1) Hvorfor kan de se mit password?
2) Hvordan kunne de vide at det var mig, når jeg oven i købet ikke sad der hjemme?

Til punkt et kan jeg også kun undre mig over, at de rent faktisk kan se din kode. Det burde ikke være muligt for dem, det er dog OK at de har mulighed for at lave den om.

Til punkt to, hvis de sender den på den mail du har registreret på din konto, så ser jeg ikke det store problem i at sende dig koden. Det er ikke anderledes end Glemt Password funktionen som også benytter din e-mail adresse.

  • 0
  • 0
Chano Klinck Andersen

Det er da til enhver tid hurtigere at bestille ved at gribe knoglen - så tager det højst 15 sek.

Det kræver en del forudsætninger er opfyldt...

  1. Du ved præcis hvad du vil have.
  2. Du kender telefonnummeret på det sted du vil bestille fra (Eller har det kodet ind i telefonen)
  3. Den der svarer dit opkald forstår og taler perfekt dansk. (Det er bestemt ikke tilfælde for alle pizzabikse)
  4. Du har nok kontanter hjemme, til at betale for ordren.

Personligt bor jeg et sted hvor jeg får nok de første 10 menu kort fra pizzarier omdelt jævnligt. De fylder en del af have liggende, og jeg kan rigtigt godt lide at have lidt variation i hvor jeg bestiller fra, og hvad jeg bestiller. Det er langt nemmere på en hjemmeside, hvor jeg blot indtaster mit postnummer og straks kan se hvem der gider køre ud med mad til mig. Det gør det også nemt at prøve et nyt sted.

Jeg er yderligere typen der har en MEGET begrænset kontant beholdning, så kort betaling er et MUST. En del pizzarier har anskaffet sig en GSM dankort terminal som de kan tage med ud, men det er meget nemmere bare at betale ved bestilling på en hjemmeside, så slipper man for at skulle finde et andet sted, hvis de ikke kan tage kort.

  • 1
  • 0
Allan Pedersen

Jeg tror jeg sparer tid ved at købe over just-eat - Det er betalt når det bliver afleveret. Jeg tror jeg kan boote min pc (som om nødvendigt), browse just-eat og betale hurtigere end det tager at lave en mobil DK-kort tansaktion eller et pizzabud at skulle give tilbage på kontanter.

  • 0
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere
IT Company Rank
maximize minimize