Der lå lidt for mange smarte Philips Hue produkter under juletræerne rundt i verden. Faktisk så mange at Philips Hues servere ikke kunne håndtere presset fra de mange, der i dagene efter juleaften ville oprette en konto og forbinde deres lamper med internettet. Det skriver Techcrunch.
Konkret kunne nye brugere ikke oprette en konto på MyHue-platformen eller forbinde deres nye produkter med eksempelvis Amazon Echo eller Google Home.
Det samme problem opstod for mange nye ejere af Amazon Echo i Europa juledag. Her varede nedbruddet dog kun få timer, mens det ikke var muligt at forbinde med Philip Hue i adskillige dage.
Nedtonede fejlen
Philips Hue har ikke haft travlt med at fortælle om nedbruddet på sociale medier og ifølge lampe-producenten er det kun få procent af brugere, der har været påvirket af nedbruddet.
Philips Hue anbefalede brugere at forsøge at etablere forbindelse om natten, hvor antallet af brugere formodentlig var mindre.
Først 28. december melder Philips Hue, at serverproblemerne er overstået ifølge Techcrunch. Brugere på Twitter melder dog fortsat om problemer med at etablere forbindelse.

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.
Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.
Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.
Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.