Der lå lidt for mange smarte Philips Hue produkter under juletræerne rundt i verden. Faktisk så mange at Philips Hues servere ikke kunne håndtere presset fra de mange, der i dagene efter juleaften ville oprette en konto og forbinde deres lamper med internettet. Det skriver Techcrunch.
Konkret kunne nye brugere ikke oprette en konto på MyHue-platformen eller forbinde deres nye produkter med eksempelvis Amazon Echo eller Google Home.
We’re currently seeing a lot of new activations which may result in some customers not being able to create a new account, log in, or link their account to third parties. We hope to have this solved soon and like to ask you to try again later. Apologies and happy holidays!
— Philips Hue (@tweethue) December 26, 2018
Det samme problem opstod for mange nye ejere af Amazon Echo i Europa juledag. Her varede nedbruddet dog kun få timer, mens det ikke var muligt at forbinde med Philip Hue i adskillige dage.
Nedtonede fejlen
Philips Hue har ikke haft travlt med at fortælle om nedbruddet på sociale medier og ifølge lampe-producenten er det kun få procent af brugere, der har været påvirket af nedbruddet.
Philips Hue anbefalede brugere at forsøge at etablere forbindelse om natten, hvor antallet af brugere formodentlig var mindre.
Først 28. december melder Philips Hue, at serverproblemerne er overstået ifølge Techcrunch. Brugere på Twitter melder dog fortsat om problemer med at etablere forbindelse.