It-system til udskudte el-regninger bliver dyrere end forventet: Kunder kan ende med »rigtig, rigtig høj« regning
På rekordtid har danske energiselskaber bygget nye it-systemer, der skulle håndtere nye politiske krav til de høje energiregninger. Men systemet er blevet brugt af en forsvindende lille del af selskabernes kunder.
Artiklen er ældre end 30 dage
Prisen per kunde er blevet væsentlige højere end ventet for de danske energiselskaber, der siden jul har tilbudt deres kunder muligheden for at udskyde store energiregninger.
Udsigten til rekordhøje energiregninger i kølvandet på krigen i Ukraine fik regeringen til at pålægge danske energiselskaber at ændre i deres it-systemer for flere millioner kroner.
Abonnementsfordele
Fuld adgang til Version2 og Ingeniøren
Fuld digital adgang til PLUS-indhold på Version2 og Ingeniøren, tilgængeligt på din computer, tablet og mobil.
Kuraterede nyhedsbreve
Det seneste nye fra branchen, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre kloge læsere.
