It-koks i Københavns Kommune: Spammer borgere med Digital Post om parkering
En it-fejl hos Københavns Kommune betyder lige nu, at borgere bliver bombarderet med Digital Post.
Mere specifikt drejer det sig om påmindelser til borgere om, at de skal forny deres parkeringslicenser.
Men Version2 har set flere eksempler på, at borgere får op den samme besked i deres E-boks op imod 20 gange - også selvom de har betalt.
Ifølge Version2s oplysninger har kommunen et større it-problem, som man sammen med en leverandør er ved at løse.
Københavns Kommune bekræfter i en meddelelse, at der er tale om en systemfejl - og i en meddelelse skriver man, at fejlen burde være udbedret nu.
»Vi har oplevet en systemfejl, som bevirker at flere borgere vil opleve, at de har modtaget mere end et fornyelsesbrev i e-Boks. Der er tale om en fejl, hvor samme brev er sendt mere end én gang. Du kan se bort fra de ekstra breve, som du evt. har modtaget. Fejlen er ved at blive løst, således at der ikke udsendes yderligere dubletter af fornyelsesbrevene. Vi beklager ulejligheden,« lyder det.
