En manuel fejl.
Sådan beskrives fadæsen hos it-forhandleren Dustin.dk, der i weekenden kom til sælge omkring 15-20 forskellige produkter til alt for billige priser. Det skriver Computerworld.
Forhandleren havde ellers reklameret med onlineudsalget Weekend Rush, men fejlen fik rabatterne til at blive alt for høje.
»Hvad sker der for jeres priser, de er jo vanvittig billige? Nogle steder sparer man op til 93 procent,« lyder det fra en potentiel kunde til Dustin på Facebook ifølge Computerworld.
Blandt andet lykkedes det en kunde at bestille en 2 terabyte harddisk til 124 kr.
Bestillingerne er dog blevet annulleret igen af Dustin, der også forsikrer om, at ingen af beløbene er blevet trukket fra kunderne.
Fejlen var manuel og skete i forbindelse med en opdatering af systemerne ifølge Dustin, der dog ikke kan uddybe årsagen yderligere, men forsikrer, at de har taget skridt for at sikre mod, at det kan ske igen.
Nogle kunder er blevet sure over, at deres ordrer er blevet annulleret. Men om de har ret til at modtage varerne til de forkerte priser, er usikkert:
»Hvis den erhvervsdrivende har begået en fejl, er han ikke bundet af fejlen, hvis køberen indså eller burde have indset, at der var tale om en fejl,« siger chefkonsulent i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Henrik Sedenmark til Computerworld og fortsætter:
»Det er det, det hele drejer sig om: Om de her købere i de konkrete tilfælde indså eller burde have indset, at der var tale om en fejl.«