Ikonisk krigsspil skal genopfindes: Veteran indkaldes til at redde serien

EA vil bringe helt nyt liv ind i deres skydespils-serie Battlefield. Det betyder blandt andet oprettelsen af et helt nyt studie og rokade af ansatte. Illustration: Electronic Arts
Leder af spilstudiet Respawn, Vince Zampella, skal stå for udviklingen af det Battlefield-univers, som Electronic Arts vil oprette, efter spilserien virker til at have ramt dødvande.

Battlefield 2042 kom ud til november uden den helt store palaver. Selv ikke de mange tekniske problemer, der angiveligt fulgte med det seneste spil i Electronic Arts' krigsspils-serie, har kunnet skabe nok ravage til, at det har kunne trække mange overskrifter.

Derfor har Electronic Arts (EA) valgt at ryste posen gevaldigt. Det skriver Gamespot

EA har planer om at lancere et Battlefield-univers, der skal række over flere forskellige typer spil, der skal udvikles af både amerikanske og europæiske spilstudier.

Som en del af den store genopfindelse af serien, bliver der også lavet en større omrokering af personalet. Svenske Oskar Gabrielson, der har været General Manager hos udviklerne af serien, DICE, søger nu nye græsgange udenfor EA. Ind kaldes i stedet spiludvikler-veteranen og leder af spilstudiet Respawn, Vince Zampella, der med Respawn har udgivet titler som 'Jedi: Fallen Order', og 'Titanfall'-serien - herunder Battle Royale-hittet 'Apex Legends'.

Struktur, proces og vision

Marcus Lehto, der er bedst kendt for sit arbejde på Halo-serien skal bygge et nyt spilstudie i Seattle, hvor de skal fokusere på at få mere historiefortælling ind i Battlefield-universet. Derudover skal spilstudiet Ripple Effect, der har stået bag udviklingen af Battlefield 2042s 'Portal mode', udvikle en ny Battlefield oplevelse i Battlefield 2042-universet.

I den nære fremtid vil både DICE, Ripple Effect og Marcus Lehtos nye studie arbejde sammen om at udvide og forbedre Battlefield 2042.

EAs chief operating officer Laura Miele glæder sig over, at det nu er Respawns Vince Zampella, der har fået ansvaret for Battlefield-serien:

»Han skaber kultur-definerende underholdning, der rækker udover spil. Vi bringer en af de mest indflydelsesrige og talentfulde individer i underholdningsbranchen til en franchise, der er klar til at blive sluppet løs i den moderne æra af spil,« siger Laura Miele og fortsætter:

»Jeg tror, at strukturen, processen og vision, som han ville komme med, vil give Battlefield muligheden for at blive bedre end nogensinde før. Ingen kender til skydespil og live services, som Vince gør«.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Følg forløbet
Kommentarer (3)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
#3 Tomas Loft

Spillet er det samme arcade skvalder som det har været i hver eneste udgivelse. Det kan man måske spilde sin tid med hvis man lyster men godt har det aldrig været. I stedet for at genopfinde en rådden tallerken skulle de måske satse på at lave noget godt i stedet for at starte ud med "Godt så, hvordan kan vi malke kvæget mest muligt".

  • 1
  • 1
Log ind eller Opret konto for at kommentere