Der er igen ballade med digital post, efter at E-boks i går havde problemer, der havde rod i Nemlogin-systemet.
»Der er i øjeblikket problemer med at logge ind til Digital Post. Problemet går på tværs af alle platformene: Borger.dk, Virk, Digital Post-app, e-Boks og Mit.dk. Leverandøren arbejder på højtryk for at løse problemet. Vi opdaterer, når der er nyt,« skriver Digitaliseringsstyrelsen på sociale medier.
Også i onsdags var der problemer med systemerne.
Fejl kan være relateret til tidligere nedbrud
Sidst på eftermiddagen oplyser Digitaliseringsstyrelsen på mail til Version2:
»Der har i dag være nogle problemer med login på tværs af Digital Post-platformene. Det skulle nu igen være muligt at logge ind på alle platforme (borger.dk, Virk, Digital Post-app, mit.dk og E-Boks), dog kan man opleve lidt længere svartider i øjeblikket. Leverandøren arbejder på at normalisere driften helt.«
Fredagens problemer er ikke forbundet med torsdags loginproblemer hos E-Boks, skriver Digitaliseringsstyrelsen, der forsætter:
»Men det ser umiddelbart ud til, at de kan være relateret til det nedbrud, der var på Digital Post tidligere på ugen. Leverandøren er dog fortsat ved at fejlsøge, og der vil være behov for yderligere analyser, før leverandøren endeligt kan bekræfte dette.«

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.
Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.
Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.
Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.