Identity Management-løsning giver kommune millionbesparelse

12. juni 2012 kl. 10:21
En identity management-løsning hjælper fynsk kommune med at holde styr på de ansattes rettigheder. Besparelser på omkring en million kroner om året i sigte.
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Faaborg-Midtfyn kommune har sat sig for at rydde op i rodet af kodeord til medarbejderne med en nyindkøbt identity management-løsning, skriver Børsen tirsdag.

»Vi er kommet godt i gang og forventer, at vores identity managementsystem fra og med 2012 vil give os knap en million kroner i besparelser og forbedret effektivitet. Det er godt for både kommunekassen og for vores medarbejdere,« siger it-chef i Faaborg kommune, Michael Hansen, til avisen.

Flere kommuner oplever, at det tager op til en time for it-afdelingen at oprette eller ændre en medarbejders adgang til kommunens it-systemer.

Oven i det kommer sikkerhedsrisikoen, som skyldes, at it-afdelingen ofte glemmer at lukke for adgangem kommunens it-systemer, efter en medarbejder har fået nyt job.

Artiklen fortsætter efter annoncen

It-firmaet IT Quality siger til Børsen, at kommunerne kan spare op mod 200 millioner kroner om året ved at automatisere tildelingen og vedligeholdelsen af medarbejderne it-brugerrettigheder.

Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Denne artikel er gratis...

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.

Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.

Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.

Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.

Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger