24 timer efter det største NemID-nedbrud i login-løsningens historie har den tekniske leverandør IBM endnu ikke det fulde overblik. Det meddeler pressechefen i DanID's moderselskab Nets, Søren Winge til Version2.
»Vi har talt med IBM om forløbet. IBM iværksætter nu en root cause analyse, og den er ikke tilendebragt endnu. Før den er det, har vi aftalt ikke at komme nærmere ind på årsagen til nedbruddet,« siger Søren Winge til Version2.
Ifølge Søren Winge har DanID dog på nuværende tidspunkt et "ret godt billede" af, hvad der skete, men holder altså kortene tæt til kroppen, ind til den endelige afrapportering er klar.
Nedbruddet begyndte torsdag 6.23 og varede frem til 9.40. Dermed var flere end 3 millioner danskere afskåret fra at bruge netbank og offentlige nettjenester i 3 timer og 17 minutter.
Version2 følger op på sagen, når analysen af nedbruddet er færdig - formentlig en gang i starten eller midten af næste uge.