Hårdt overarbejde og skydegale helte: Veteran deler erfaringer fra 20 års spiludvikling

Richard Lemarchand var Co-Lead Designer på Uncharted 2: Among Thieves, sammen med Neil Druckmann, der senere skulle gå hen og skabe The Last of Us-serien for Naughty Dog. Illustration: Naughty Dog
Richard Lemarchand har over 20 års erfaring fra spilindustrien, hvor han blandt andet var Lead- og Co-Lead-Designer på de tre Uncharted-spil, der udkom til PlayStation 3. Han er aktuel med sin bog 'A Playful Production Process', hvor han gennemgår spilproduktionen fra de første spirende ideer til den endelige udgivelse. Version2 har taget en snak med den britiske spiludvikler om spilproduktion, crunch og hans tid hos Naughty Dog.
Det er tydeligt, at Richard Lemarchand elsker at snakke om spil. Referencer til nogle af spilindustriens sværvægtere krydres med henvisninger til en vid pallette af spil fra forskellige genrer, når han

Log ind og læs videre

Artiklen er forbeholdt brugere på Version2.

Du kan læse artiklen ved at logge ind eller ved at oprette dig som bruger.

Hvorfor skal du logge ind? Læs vores blogpost her.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Følg forløbet