Gymnasierne vil have mere teknologiforståelse i undervisningen: Søger hjælp hos Novo Nordisk Fonden
I et projekt anført af Danske Gymnasier og Rambøll håber mere end ti gymnasier og HF’er at sætte gang i udviklingen af deres version af teknologiforståelse og dertilhørende undervisningsmateriale.
Artiklen er ældre end 30 dage
Mens planerne for teknologiforståelse stadig står i stampe i folkeskolen, prøver de almene gymnasier nu at slå et slag for mere teknologiforståelse på deres uddannelsessteder i et nyt projekt.
Danske Gymnasier er sammen med Rambøll spydspidser for projektet, og i modsætning til folkeskolen, der fik penge fra staten til at udvikle et teknologiforståelsesfag, går projekt-parterne i første omgang efter at søge penge andetsteds fra. Nemlig Novo Nordisk Fonden.
Det oplyser Henrik Nevers, formand for Danske Gymnasier, til Edutech.
Abonnementsfordele
Fuld adgang til Version2 og Ingeniøren
Fuld digital adgang til PLUS-indhold på Version2 og Ingeniøren, tilgængeligt på din computer, tablet og mobil.
Kuraterede nyhedsbreve
Det seneste nye fra branchen, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre kloge læsere.
