Google vil blokere reklamer for kryptovaluta

Illustration: Google
Til sommer er det ikke længere muligt at reklamere for finansielle produkter gennem AdWords, hvis man ikke lever op til helt specifikke krav.

Google har i dag fortalt, at virksomheden fra juni 2018 vil blokere reklamer for kryptovaluta (som bitcoin og ether) og områder, der er relateret til området.

Det betyder, at finansielle produkter, der ikke er regulerede ved lov, ikke længere vil dukke op i reklamer, skriver Google i en blog.

Læs også: Google slæbes i retten om retten til at blive glemt

Ønsker man alligevel at reklamere gennem AdWords for en finansiel vare, skal man certificeres og leve op til følgende krav:

  • Be licensed by the relevant financial services authority in the country or countries they are targeting

  • Ensure their ads and landing pages comply with all AdWords policies

  • Comply with relevant legal requirements, including those related to complex speculative financial products

Læs også: Frankrig stejler over Facebook og Googles absolutte reklame-herredømme

Google har tidligere fortalt, at de i 2017 blokerede 3,2 milliarder reklamer i 2017 - næsten dobbelt så mange som i 2016.

Udmeldingen kommer i kølvandet på en lignende udmelding fra Facebook, der i januar fortalte, at siden vil blokere reklamer for finansielle produkter, kryptovaluta og ICOs (Initial Coin Offerings), skriver Reuters.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (0)
Log ind eller Opret konto for at kommentere
Pressemeddelelser

Welcome to the Cloud Integration Enablement Day (Bring your own laptop)

On this track, we will give you the chance to become a "Cloud First" data integration specialist.
15. nov 2017

Silicom i Søborg har fået stærk vind i sejlene…

Silicom Denmark arbejder med cutting-edge teknologier og er helt fremme hvad angår FPGA teknologien, som har eksisteret i over 20 år.
22. sep 2017

Conference: How AI and Machine Learning can accelerate your business growth

Can Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning bring actual value to your business? Will it supercharge growth? How do other businesses leverage AI and Machine Learning?
13. sep 2017