Det kan være svært at se forskel på organiske søgeresultater og betalte annoncer, når man som bruger af Googles søgefunktion laver en almindelig søgning.
Sådan lyder kritikken efter en ny opdatering af Googles søgefunktion til browsere, der også kom til mobile enheder i maj sidste år.
Det skriver Theregister.co.uk
Kritikken er sendt som feedback direkte til Google, og selvom opdateringen til søgefunktionen i browseren er ganske ny, vil Google 'eksperimentere' med nye design til søgefunktionen.
I sin nuværende form har organiske søgeresultater – det vil sige resultater, hvor der ikke direkte betales for promovering – et lille logo fra hjemmesiden ved siden af linket til søgeresultatet.
Annoncer er derimod markeret med ordet 'annonce' (eller på engelsk: 'ad') på den plads, hvor hjemmesidens logo ellers vil være.
Google har ifølge The Register fjernet hjemmesidernes logoer ved siden af de omtalte links, hvorfor den visuelle forskel mellem en annonce og et almindeligt søgeresultat er større.
Der er dog stadig logoer knyttet til de organiske resultater, når man bruger Googles søgefunktion på mobile enheder.