Google kan nu afsløre bandeord i e-mails fra arbejdspladsen

Grafisk tegngenkendelse i Google-detektor kan afsløre alt fra bandeord til CPR-numre og helbredsoplysninger i e-mails.

Google tilbyder nu scanning af arbejds-email, så arbejdsgiveren kan sikre sig imod, at der siver følsomme eller andre uacceptable oplysninger eller ord ud.

En opdatering af Googles feature Data Loss Prevention (DLP), som netop er frigivet, giver virksomhederne mulighed for at fastlægge regler for, hvilke potentielt følsomme oplysninger som kreditkortnumre, kodeord mv. i e-mails, der må gå igennem firewall'en til en virksomhed - og altså forlade den.

Det skriver TechCrunch.

Opdateringen blev lanceret på sikkerhedskonferencen RSA Conference 2016 i San Francisco.

Slut med at bande i e-mails

En anden ny funktion i DLP til Gmail er grafisk tegngenkendelse, som kan scanne vedhæftede filer for samme type potentielt følsomme oplysninger som nævnt ovenfor, men også andre fortrolige eller anstødelige ord - f.eks. bandeord, vitale navne eller kodeord i fortrolige projekter.

DLP var også i tidligere versioner i stand til at scanne vedhæftede filer, men indtil nu har funktionen ikke kunnet opdage f.eks. et CPR-nummer i en billede-fil.

Igen kan it-administratoren oprette regler, der sikrer, at vedhæftede filer med uønsket indhold bliver afvist eller standset.

Også personlige oplysninger som f.eks. helbredsoplysninger kan blive afsløret i de nye detektorer.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk

Følg forløbet

Kommentarer (6)

Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer

Pressemeddelelser

Affecto Denmark reaches highest Microsoft Partner level

Affecto Denmark, a leading provider of data-driven solutions, has reached the highest level in the Microsoft partner ecosystem: Managed Partner.
22. jun 13:45

Innovate your business with Affecto's IoT Explorer Kit

Are you unsure if Internet of Things fits your business strategy?
31. maj 2017

Big Data Lake Summit: Fast and Trusted Insights

If you want to outpace, outsmart and outperform your competition in a digital world, you need trusted data that can be turned into actionable business insights at speed.
24. apr 2017