Google fintuner brug af gyroskop og accelerometer i Virtual Reality-app

Google har integreret virtuel reality direkte i Street View via deres Cardboard app, så du kan rejse verden rundt med et par briller af pap.

Fremover behøver du ikke forlade hjemmets trygge rammer, hvis du vil en tur til Times Square i New York, besøge Markuspladsen i Venedig eller tage en tur ned af Diagonalstræde fra Harry Potter-bøgerne.

Google har netop opdateret deres Virtual Reality app Cardboard, så virtual reality-oplevelsen fremover er direkte integreret i Google Street View til både Android og iOS. Dermed kræver det ikke andet et billigt virtual reality-headset af pap og en smartphone at drage verden rundt.

Google Cardboard app er blevet downloadet mere end 15 millioner gange, og er tilgængelig på 39 sprog i over 100 lande.

Læs også: Her er alle de nye virtual reality-briller

Google Cardboard-oplevelsen forbedret på billigere telefoner

Google har også været inde og opdatere nogle af de mere tekniske elementer i Cardboard – specielt er der blevet kigget på den såkaldte drift correction samt integrationen med spilteknologien Unity.

»Algoritmerne der integrerer signalerne fra telefonens gyroskop og accelerometer har fået en ordentlig overhaling,« skriver Google i et blogindlæg.

Forbedringerne vil ifølge Google især kunne mærkes på telefoner med sensorer af knap så god kvalitet, hvor brugerne tidligere oplevede, at den virtuelle billedside blev ved med at bevæge sig et lille stykke tid efter, de var holdt op med at bevæge hovedet.

Endelig har Google Cardboard fået en langt bedre integration med Unity, så Cardboard apps fungerer med Metal rendering på iOS og multi-threaded rendering på Android.

Læs også: Virtual reality-udvikler: Programmører skal lære en helt ny måde at tænke på

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (0)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Log ind eller Opret konto for at kommentere